نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 15:59

خاجی با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی که به تازگی به دمشق سفر کرده است، با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، امروز (دوشنبه)، در دمشق با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دفتر ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار پاره‌ای از مسائل دوجانبه مورد اهتمام مشترک، همکاری‌ها و رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه و جهان و رویکرد مشترک در سایه تحولات اخیر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طبق این بیانیه، رئیس جمهور سوریه در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت هماهنگی دو کشور در مرحله آتی به‌ویژه در نشست‌های چهارجانبه (روسیه، سوریه، ترکیه و ایران) و روند آستانه، افزود که با کمک ایران و روسیه بایست یک راهبرد مشترک برای توضیح دقیق مبانی، عناوین و اهداف مذاکرات آتی تعریف شود، چه در مورد خروج ترکیه از خاک سوریه، چه مبارزه با تروریسم و ​​یا سایر موضوعات.

او همچنین خاطر نشان ساخت که این راهبرد باید یک چارچوب زمانی و مکانیسم‌هایی برای عناوین و اهداف یادشده مشخص نماید.

خاجی نیز به نوبه خود ضمن تایید صحت دیدگاه سوریه در خصوص مسائل مختلف در حال مذاکره، از تحولات روابط خارجی سوریه به ویژه در ارتباط با کشورهای عربی ابراز خرسندی کرد و گفت که این مرحله جدید بدون مقاومت و جانفشانی‌های مردم سوریه در مبارزه با تروریسم صورت نمی‌گرفت.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280818

مهمترین اخبار ایران و جهان: