نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 22:06

دستگاه قضا پناهگاه امید مردم است

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دستگاه قضا مرجع و پناهگاه امید مردم در احقاق حق واقعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در دیدار با مسئولان دستگاه قضا در اردبیل اظهار کرد: آنچه که از دستگاه قضا انتظار می‌رود عمل به قانون و اقامه عدل است تا ریشه ظلم، تبعیض و بی عدالتی در جامعه از بین برود.

وی تصریح کرد: مردم باید بیش از پیش به دستگاه قضا در اقامه عدل و صدور احکام بر اساس قوانین و مقررات امیدوار بوده و این اعتماد می‌تواند بزرگترین سرمایه برای دادگستری و مجموعه قضائی استان اردبیل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در سال‌های اخیر شاهد کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های ورودی به مراجع قضائی بودیم که انتظار می‌رود همچنان این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

آیت الله عاملی افزود: دستگاه قضا در کنار رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌های ورودی باید زمینه جلب اعتماد و رضایت سرمایه گذاران و کارآفرینان را به شایسته فراهم کند تا در سالی که مزین به «مهار تورم و رشد تولید» است بستر بالندگی اقتصادی جامعه فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با راهکارهای قانونی تسهیل گری در حوزه سرمایه گذاری به وجود آمده و در کنار آن حمایت قضائی از فعالان این حوزه به شایستگی انجام شود.

آیت الله عاملی اضافه کرد: استان اردبیل جز استان‌های امن و آرام کشور است و این فرصتی مناسب است تا مجموعه قضائی استان با برنامه ریزی دقیق نسبت به آشنایی بیشتر آحاد جامعه به مسائل حقوقی و قضائی اهتمامی جدی داشته باشد.

وی نگاه پیشگیرانه مجموعه قضائی و ضابطان را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از اعتیاد گرفته تا سرقت و خشونت راهکارهای عقلانی و منطقی باید مورد توجه این دستگاه‌ها باشد تا زمینه کاهش وقوع جرایم و بزه‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

آیت الله عاملی آمار ورودی پرونده‌ها را به مراجع قضائی در سطح ملی و استان نگران کننده توصیف کرد و گفت: هر چند با تلاش مجموعه شوراهای حل اختلاف بخشی از این پرونده‌ها با مصالحه و صلح و سازش پایان می‌یابد اما ضرورت دارد با راهکارهای درست و منطقی جلوی ورود پرونده‌های بیشمار به دستگاه قضا گرفته شود.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: ما می‌توانیم از تجربیات سایر کشورها در حوزه پیشگیرانه و کاهش ورودی پرونده‌ها و همچنین احکام جایگزین حبس استفاده کنیم تا شرایط بهتری را در جامعه اسلامی شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302962

مهمترین اخبار ایران و جهان: