نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 11:17

تاکید استاندار تهران بر غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان

تهران- استاندار تهران بر غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح یکشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: توانمندسازی نوجوانان و جوانان در موضوعات مربوط به غنی‌سازی اوقات فراغت اولویت است.

وی اضافه کرد کرد: در زمینه سوادآموزی از موضوع توصیه کردن‌ها باید دور شد، چراکه توصیه به تنهایی کارساز نیست و باید به سمت کار اجرایی برویم و این موضوع نیازمند یک طرح جامع و کامل است که در آن جز به جز وظایف هر کدام از دستگاه‌ها در این زمینه مشخص و موارد ابلاغ شود، تا دستگاه‌ها مکلف شوند در انجام طرح عملیاتی مربوطه پیگیری‌های لازم را به طور مستمر انجام دهند.

استاندار تهران افزود: هدف از برگزاری این نشست ایجاد تعامل و همکاری بین دستگاه‌های عضو شورای آموزش و پرورش است و با توجه به این موضوع برای ساماندهی اقدامات خود از جمله یکپارچه‌سازی آمار و اطلاعات و رفع مشکلات تعلیم و تربیت دانش آموزان اتباع خارجی و هزینه‌های آموزشی و بهداشتی درمانی آنها که از موضوعات مهم می‌باشد، اقدام کنند.

وی تاکید کرد: برای رفع این چالش‌ها نیازمند همکاری، همفکری و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های ذیربط هستیم.

فخاری با اشاره به اینکه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نیازمند برنامه ریزی جامع و دقیق است، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اهداف برنامه ریزی های غنی سازی اوقات فراغت آمادگی روحی و روانی دانش آموز برای شروع مهرماه است، همچنین کشف استعدادها و توانمندسازی نوجوانان و جوانان در بحث غنی سازی اوقات فراغت بسیار مهم خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1307262

مهمترین اخبار ایران و جهان: