نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 10:45

تخصیص بخشی از بودجه آموزش شهروندی همدان به حوزه انرژی

همدان- رییس شورای شهر همدان با بیان اینکه اعتقاد بر آموزش در بحث استفاده بهینه از انرژی و به ویژه برق داریم؛ گفت: لازم است از محل بودجه آموزش شهروندی در این رابطه برنامه‌هایی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بازدید اعضای شورا از نیروگاه شهید مفتح با اشاره به زحمات کارکنان این نیروگاه در راستای تولید برق، اظهار کرد: برنامه‌ها و تدابیر بسیار اثرگذاری به این منظور و جلوگیری از بروز مشکلات در این حوزه از سوی مدیران این بخش در همدان اندیشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به موقعیت نیروگاه شهید مفتح از قبل مطالبی مبنی بر دلیل خشکسالی منطقه به علت فعالیت نیروگاه در اذهان وجود داشته است، گفت: البته این موضوع کاهش یافته و وظیفه ما نیز روشنگری مردم و تبیین در این خصوص است.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه تب انتقادات از نیروگاه شهید مفتح مبنی بر دلیل خشکسالی منطقه، اکنون بسیار کم شده است، افزود: این امر به دنبال استفاده نیروگاه از پساب بوده و مردم نیز کاهش نزولات و خشکسالی در این مسئله را درک می‌کنند.

مسگریان با اشاره به مصرف بالای انرژی و به ویژه برق در کشور و استان، تصریح کرد: باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشیم و این یک وظیفه همگانی است؛ با مقایسه وضعیت برق در کشورهای اطراف و کشور ما باید قدردان ثبات تولید انرژی برق و زحمات همه فعالان در این عرصه باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه با توجه به برنامه‌های آینده، تولید برق یک محصول استراتژیک برای کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر در بحث استفاده بهینه از برق و توصیه این مهم به شهروندان و در حوزه مدیریت شهری، مسئولیت داریم.

مسگریان خاطرنشان کرد: اعتقاد بر آموزش در بحث استفاده بهینه از انرژی و به ویژه برق داریم و لازم است از محل بودجه آموزش شهروندی در این رابطه برنامه‌هایی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه صرفه‌جویی در مصرف برق ما را از قطعی‌های احتمالی مصون خواهد داشت، یادآور شد: با افزایش مصرف برق به ویژه در فصل گرم سال، امسال دولت نیز با توجه به این موضوع و به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق، ساعت آغاز به کار ادارات را به ۶ صبح موکول کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته در استفاده از انرژی بسیار دقیق و برنامه‌ریزی شده عمل می‌کنند، اظهار کرد: باید این امر را الگو قرار دهیم تا از هدر رفت انرژی جلوگیری کنیم.

وی در بازدید از بخش مدیریت نیروگاه و در جمع کارکنان این بخش نیز گفت: اعضای شورای شهر به نمایندگی از شهروندان همدانی قدردان زحمات و تلاش‌های تمام فعالان در این حوزه هستیم و امید است بتوانیم پیام‌رسان خوبی نیز برای کاهش مصرف برق باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301762

مهمترین اخبار ایران و جهان: