نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 20:19

ترکمنستان مشتری مصالح ساختمانی تولیدی خراسان شمالی می‌شود

سرکنسول ترکمنستان در ایران گفت: ترکمنستان مشتری مصالح ساختمانی تولیدی خراسان شمالی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، الیاس قایب‌اف امروز در حاشیه بازدید تجار ترکمنستانی از چند کارگاه صنعتی و تولیدی خراسان شمالی، اظهار داشت: بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی خراسان شمالی و استان آخال بازارها، ظرفیت و پتانسیل‌های طرفین را در راستای تبادلات بیشتر شناسایی کنند.

وی به ظرفیت‌های بالای استان خراسان شمالی در بحث مصالح ساختمانی به ویژه سیمان اشاره کرد و افزود: حضور هیئت تجاری ترکمنستان که متشکل از فعالان اقتصادی و سایر حوزه‌ها است می‌تواند دوره جدیدی برای تبادلات هر چه بیشتر دو استان فراهم کند.

سرکنسول ترکمنستان با بیان اینکه بین استان خراسان شمالی و استان آخال برادری وجود دارد گفت: وجود مرز مشترک فرصت مناسبی برای برقراری هر چه بیشتر دو طرف است.

وی عنوان کرد: خراسان شمالی استانی بکر برای فعالیت‌های تجاری و سایر حوزه‌ها است و از تجار و فعالان بخش‌های مختلف می‌خواهیم که هر چه بیشتر با تجار این استان آشنا شوند که حضور هیئت تجاری ترکمنستان به استان خراسان شمالی برای این مهم است.

سرکنسول ترکمنستان در ایران گفت: این استان دارای ظرفیت‌های زیادی برای برقراری روابط تجاری است که باید تجار ترکمنستان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند.

وی بیان کرد: بازرگانان و فعالان بخش تجاری ترکمنستان در خراسان شمالی حضور یافتند تا از نزدیک با ظرفیت واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت سیمان، مصالح ساختمانی، و مسایل فنی آن بیشتر آشنا شوند تا بتوانیم روابط بیشتری در بخش تجاری داشته باشیم.

به گزارش تسنیم، خراسان شمالی حدود 400 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه‌گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11 هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را دارد. از روز گذشته یک هییت 25 نفری متشکل از تجار ترکمنستان وارد به منظور آشنایی با ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی خراسان شمالی وارد این استان شدند.

انتهای پیام/311

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1283618

مهمترین اخبار ایران و جهان: