نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 13:03

صدر اعظم آلمان: تغییر رژیم در روسیه هدف ما نیست

صدر اعظم آلمان در گفتگویی هدف حمایت‌های غرب و ناتو از اوکراین را تغییر رژیم در روسیه ندانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان مدعی شد که قیام ناقص توسط گروه مزدور واگنر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تضعیف کرده است. شولتز روز چهارشنبه در برنامه ARD "maischberger" گفت: در هر صورت، این قطعاً تأثیرات بلندمدتی در روسیه خواهد داشت. من معتقدم که او (پوتین) ضعیف شده است.

وی افزود: این قیام نشان می دهد که ساختارهای استبدادی و ساختارهای قدرت دارای شکاف هستند و پوتین به هیچ وجه آنقدر که مدعی است محکم بر زین نیست. شولتز افزود: اما من نمی‌خواهم درگیر گمانه‌زنی درباره مدت زمان حضور او در این سمت شوم . این می تواند طولانی یا کوتاه باشد. ما این را نمی دانیم.

شولتز همچنین اعتراف کرد که سرویس اطلاعات فدرال (BND) از قیام واگنر شگفت زده شده بود. شولتز گفت که این سرویس در آلمان البته از قبل این را نمی دانستند. اما بعداً آنها به ما در این باره اطلاع رسانی کردند. شولتز همچنین اعلام کرد که می‌خواهد در مورد جریان اطلاعات با متحدان بحث کند. او در پاسخ به گزارش‌هایی که گفته می‌شود سازمان های اطلاعات آمریکا قبلاً در این باره اطلاع داشت گفت: همه ما باید با هم در مورد آن بحث کنیم - از جمله اینکه در مورد چیزهایی که اکنون در مورد آنها حدس و گمان زده می شود.

اولاف شولتز همچنین شورش واگنر در روسیه را یک وضعیت خطرناک ارزیابی کرده که می توانست به معنای این احتمال باشد که کنترل زرادخانه هسته‌ای مسکو به دست یوگنی پریگوژین و ارتش خصوصی واگنر «تهاجمی» او بیفتد.

صدراعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش دو بار تاکید کرد که روسیه یک قدرت هسته ای است و ما حتی نمی دانیم کسی که بهتر است یا بدتر بعد از پوتین خواهد آمد.

اولاف شولتز همچنین به صراحت گفت که او و کشورهای ناتو برای تغییر قدرت در کرملین تلاش نمی کنند. وی افزود: هدف ما از حمایت از اوکراین «تغییر رژیم» در مسکو نیست.

شولتز احساس می کند درجه و سرعت کمک نظامی آلمان به کی یف درست است. به گفته وی این به گونه ای طراحی شده است که حتی اگر جنگ برای مدت طولانی ادامه یابد، می توان آن را ادامه داد. صدر اعظم آلمان گفت: ما باید برای این واقعیت آماده باشیم که ممکن است این جنگ زمان زیادی طول بکشد.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش اعتراف کرد که اختلاف چند ماهه بر سر قانون گرمایش در دولت ائتلافی آلمان "تأثیر خوبی برای دولت نداشت. با این حال، صدراعظم آلمان این اتهام را رد کرد که سیاست های ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی مسئول رونق حزب افراطی جایگزینی برای آلمان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1317418

مهمترین اخبار ایران و جهان: