نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 17:59

اجرای طرح «پلیس محله محور» در لرستان

خرم‌آباد - فرمانده انتظامی لرستان از اجرای طرح «پلیس محله محور» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز شنبه در همایش بزرگ امنیت محله محور ریش‌سفیدان، معتمدین، متنفذان و سران ایلات و طوایف که در تالار حافظ شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: حوزه وظیفه پلیس، گسترده است و هیچ دستگاهی نمی‌تواند ادعا کند که گستردگی کارش به‌اندازه فرماندهی انتظامی است و هر جا که اتفاقی می‌افتد، یک طرف آن به پلیس بر می‌گردد که باید جوابگوی مطالبات مردم باشد.

وی برقراری نظم و امنیت را شاخص‌ترین، وظیفه پلیس عنوان کرد و گفت: گستردگی و توسعه، بدون امنیت، امکان‌پذیر نیست.

فرمانده انتظامی لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت، تصریح کرد: وقتی که در جامعه اتفاقی می‌افتد و امنیت مردم به خطر می‌افتد، اهمیت برقراری نظم و امنیت بیشتر و نمایان‌تر می‌شود.

سردار الهی با تأکید بر لزوم همراهی و همکاری مردم و پلیس، عنوان کرد: اگر مردم و پلیس، پشتیبان هم نباشند، امنیت برقرار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در کلام امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مردم ارباب مسئولان هستند و مردم باید مفتخر به نوکری مردم باشند، گفت: اولین ضرورت همراهی مردم و پلیس، همین رابطه ارباب و نوکری است و ما در فرماندهی انتظامی باید جوابگوی مطالبات مردم باشیم.

فرمانده انتظامی لرستان یکی دیگر از راهبردهای انتظامی را طرح پلیس محله محور عنوان کرد و بیان داشت: در این طرح مردم و بخصوص معتمدین و متنفذان محلات، با پلیس مشارکت می‌کنند و در رفع مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی نقش مؤثری دارند.

سردار الهی، دیگر ضرورت همراهی مردم و پلیس را برقراری امنیت عنوان کرد و گفت: این همراهی، بزرگ‌ترین مؤلفه در برقراری امنیت است تا بتوانیم با تلاش جهادی، پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از سایر دستگاه‌های استان که همیشه حامی و پشتیبان پلیس بوده و هستند، عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که ریش‌سفیدان، معتمدین، متنفذان و سران ایلات و طوایف به‌عنوان همکار و امین پلیس و مردم، فرماندهی انتظامی را یاری می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1325862

مهمترین اخبار ایران و جهان: