نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 09:52

طولانی شدن تصویب طرح‌های هادی سبب ناکارآمدی آن شده است

ساری- سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، تسریع در تهیه طرح های عمران شهری و روستایی را ضروری دانست و گفت: طولانی شدن تصویب طرح های هادی سبب ناکارآمدی آن شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی پنجشنبه شب در کارگروه توسعه زیربنایی مازندران، با بیان اینکه مصوبات کارگروه بایستی در راستای توسعه متوازن و پیشرفت استان باشد، اظهار کرد: کارهای عمرانی باید در راستای توسعه متوازن و پیشرفت حداکثری استان باشد و تأخیر در اجرای مصوبات، اهداف دولت در توسعه را به تأخیر خواهد انداخت.

وی نظرات کارشناسی را در فرآیند تصویب مصوبات و تصمیمات کارگروه حائز اهمیت دانست و افزود: انتظار می‌رود تا اعضا کارگروه در کمیته فنی بحث کارشناسی برای طرح‌ها داشته باشند و در کمیته فنی نیز با نظرات کارشناسی به پرونده‌ها پرداخته شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه پرونده‌هایی در شورای برنامه ریزی استان مطرح می‌شود که در کارگروه توسعه زیربنایی بررسی و تصویب شده است و مدیران عضو کارگروه، در شورای برنامه ریزی نیز حضور دارند، یادآورشد: شورای برنامه ریزی شورای سیاستگذار کلان استان است و پرونده‌های مطرح شده در شورای برنامه ریزی از قبل باید در کارگروه تعیین تکلیف شوند و در شورا تائید گردند و وقت شورای برنامه ریزی برای بررسی پرونده‌ها گرفته نشود.

احمد توکلی طولانی شدن تصویب طرح هادی در برخی مناطق موجب ناکارآمد شدن طرح دانست و تصریح کرد: مدیران استان دقت نظر داشته باشند که روند تهیه طرح طولانی نشود و در دوره چشم انداز، طرح‌ها مصوب و اجرایی شوند.

وی با بیان اینکه در این بخش اگر میزان عرضه کم و تقاضا زیاد شود موجب اخلال در اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر باب سو استفاده‌های احتمالی را خواهد گشود و نیاز به مراقبت ویژه در این امر هستیم.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه برخی مناطق شهری خدمات بیشتری داده شد و جاذبه جمعیتی ایجاد کرد و موجب شد تا برخی مناطق به دلیل کم برخورداری از امکانات، خالی از سکنه بشوند، گفت: نیاز است تا مسکن از حالت کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل شود و در این صورت قیمت مسکن ثبات خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340062

مهمترین اخبار ایران و جهان: