نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 19:54

بهره مندی 20 هزار نفر روستایی از خدمات تلفن همراه در ایلام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ۲۰ هزار و ۷۷۱ نفر از ساکنان مناطق روستایی استان از طریق احداث و راه اندازی ۳۱ سایت جدید روستایی از خدمات تلفن همراه بهره مند شدند.

علی کریمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در مجموع  ۲۰ هزار و ۷۷۱ نفر از طریق احداث و راه اندازی ۳۱ سایت جدید روستایی از محل اعتبارات طرح USO دارای پوشش تلفن همراه شدند.

وی افزود: توسعه ارتباطات روستایی تضمین کننده تحول اقتصاد دیجیتال و فراهم ساز اشتغال آفرینی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام ادامه داد: برنامه‌ریزی دقیقی به منظور کاهش شکاف دیجیتال در سطح روستا‌های استان ایلام با هدف اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام اضافه کرد: اعتباری معادل ۱۷۹ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به کسب و کار‌های حوزه فناوری اطلاعات در قالب ۲۲ طرح در استان پرداخت شده است.

کریمی یادآور شد: این تسهیلات حمایتی در قالب ۲۲ طرح مربوط به کسب و کار‌های فناوری اطلاعات پرداخت شد که نسبت به سال‌های قبل، رقم قابل توجهی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام همچنین ایجاد ۵۰ دفتر پیشخوان خدمات دولت شهری و روستایی در استان را از دیگر اقدامات انجام شده در طول ۲۰ ماه خدمت دولت سیزدهم در استان ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم ۶۹ روستای ایلام از پوشش تلفن همراه برخوردار شده اند.

 طی ۲۰ ماه گذشته پوشش تلفن همراه از G ۴ به ۳ G از محل اعتبارات طرح USO در ۶۹ نقطه روستایی با پنج هزار و ۴۴۰ نفر جمعیت ارتقا یافت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1291062

مهمترین اخبار ایران و جهان: