نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 22:44

برخورد با سارقان و اراذل و اوباش مطالبه عمومی مردم کرمانشاه است

کرمانشاه- دادستان کرمانشاه با بیان اینکه حضور پلیس در جامعه امنیت بخش است، گفت: برخورد با سارقان و اراذل و اوباش مطالبه عمومی مردم کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی بعد از ظهر شنبه در مراسم تجلیل از مسئولان عالی قضائی که به همت انتظامی استان در سالن جلسات دفتر فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۵۰ هزار پرونده به محاکم قضائی ارسال که ۴۶ هزار مورد آن پرونده‌های وارده به دادسرا بوده است.

وی ادامه داد: بدون شک اگر حضور مشاوران زبده و کارآزموده معاونت فرهنگی اجتماعی انتظامی استان چه در این معاونت و چه کلانتری‌ها نبود، تعداد این پرونده‌ها می‌توانست تا ۳۰ درصد میزان فعلی هم افزایش پیدا کند.

کرمی تصریح کرد: اقدامات مشاوره‌ای انجام شده و برقراری صلح و سازش در پرونده‌ها در همان کلانتری از ارجاع آنها به محاکم قضائی و دادسرا جلوگیری و باعث شده تا روند رسیدگی به دیگر پرونده‌ها کند نشود که این موضوع جای تمجید و قدردانی ویژه دارد.

دادستان کرمانشاه از سنگینی مسئولیت پلیس و تلاش‌های طاقت فرسای مأموران انتظامی سخن گفت و افزود: دستگاه قضائی نیز همواره سعی کرده تا در کنار همکاران پرتوان انتظامی باشد و هر جایی که لازم بوده حمایت‌های قانونی به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه حضور پلیس در جامعه امنیت بخش است و در واقع هر جایی که مأموران انتظامی حضور داشته اند امنیت نیز برقرار بوده است، گفت: باید تلاش کنیم تا مردم این امنیت را به خوبی احساس کنند و به این باور برسند که پلیس و دستگاه قضائی هدفی جز ایجاد فضایی امن توأم با آرامش فکری و ذهنی برای آنها ندارند.

کرمی در پایان برخورد با برخی مشکلات اجتماعی از قبیل نزاع‌های گروهی، تیراندازی و سرقت را از مهمترین مطالبات مردم برشمرد و گفت: هم دستگاه قضائی و هم پلیس همواره تلاش کرده اند مدافع خوبی برای امنیت مردم باشند و از این پس باید قاطعانه تر با این دست از جرایم برخورد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322962

مهمترین اخبار ایران و جهان: