نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 00:03

اعلام برنامه های توسعه ای صنایع تولیدی قروه و دهگلان

دهگلان - همزمان با روز ملی صنعت و معدن، خبرنگاران رسانه های گروهی کردستان از صنایع تولیدی شهرستان های قروه و دهگلان بازدید نموده و در جریان برنامه های توسعه این واحدها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، تور رسانه‌ای خبرنگاران کردستان به مناسبت روز ملی صنعت و معدن امروز با حضور در شهرک صنعتی دهگلان آغاز شد.

خبرنگاران کردستانی در نخستین گام از کارخانه لاستیک بارز کردستان بازدید کردند و از نزدیک با روند تولید این محصول استراتژیک در استان آشنا شدند.

این کارگاه تولیدی از برکات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در سال ۱۳۸۸ بوده و زمینه اشتغال زایی را برای چند صد نفر از جوانان بومی استان فراهم کرده است.

اعلام برنامه های توسعه ای صنایع تولیدی قروه و دهگلان

مفاخری مدیر عامل این کارخانه تولیدی در جریان این بازدید اظهار کرد: در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده تایر رادیال سواری کشور محسوب می‌شویم و سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه را تولید کرده ایم.

وی افزود: هم اکنون نفر ۹۰۰ نفر از جوانان کردستانی در این مجموعه به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و با عملیاتی نمودند فاز توسعه‌ای شاهد اشتغال زایی برای ۳۰۰ نفر دیگر خواهیم بود.

مفاخری اظهار داشت: امیدواریم با حمایت مسئولان استانی شاهد جذب منابع مالی مورد نیاز باشیم و فاز توسعه را در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی کنیم.

نمایندگان رسانه‌های جمعی کردستان پس از بازدید از کارگاه‌های تولیدی و صنعتی شهرستان دهگلان در ادامه برنامه بازدید خود عازم شهرک صنعتی قروه شدند.

بازدید از زنجیره تولید فولاد و کارخانه تولید کنستانتره آهن از مهمترین برنامه‌های عصر امروز در قالب کاروان پیشرفت و آبادانی صنعتی و تولید استان بود.

اعلام برنامه های توسعه ای صنایع تولیدی قروه و دهگلان

سجاد عینی مدیر اجرایی شرکت سپهر صنعت آرتا، تولید کننده کنستانتره آهن در شهرستان قروه از جمله واحدهای تولیدی بود که خبرنگاران کردستانی از آن بازدید کردند.

وی در جمع خبرنگاران افزود: در این واحد تولیدی سالانه ۳۰۰ هزار تن تولید کنستانتره تولید می‌شود و ۲۸۰ نفر نیروی کار به صورت مستقیم در این مجموعه تولیدی مشغول به کار هستند.

عینی خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری جدید برنامه ریزی کرده ایم که خط تولید آهن اسفنجی و شمش آهن راه اندازی شود که با تحقق این مهم زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر از جوانان کردستانی به صورت مستقیم و ده‌ها نفر به صورت غیر مستقیم فراهم

می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1323262

مهمترین اخبار ایران و جهان: