نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 09:18

فارس من| توقیف ۱۰۰ دستگاه موتور سیکلت مزاحم آرامش مردم در شهرستان استهبان

حضور موتور سواران با حرکات نمایشی و خطرناک در سطح‌شهر البته در شهرستان استهبان در چند وقت اخیر آنقدر پر رنگ و موجب ایجاد مزاحمت و خسارت برای شهروندان گردیده که مردم و مسئولین را بر آن داشته تا فکری به حال کنترل این شرایط کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از استهبان، هر ساله تعداد زیادی از تصادفات متعلق به موتورسوارانی است که متاسفانه با عدم رعایت نکات ایمنی رانندگی و همچنین بعضا بدون گواهینامه در حین انجام حرکات نمایشی و خطرناک ضمن ایجاد خسارات مالی برای خود و دیگران خسارات و صدمات شدید جانی و حتی صدمات منجر به فوت به بار می آورند.

این مسئله و حضور موتور سواران با حرکات نمایشی و خطرناک در سطح‌شهر البته در شهرستان استهبان در چند وقت اخیر آنقدر پر رنگ و موجب ایجاد مزاحمت و خسارت برای شهروندان گردیده که مردم و مسئولین را بر آن داشته تا فکری به حال کنترل این شرایط کنند.

در سامانه فارس من مطلبی تحت عنوان "توقیف و برخورد قانونی با موتورسواران پرخطر" ثبت شده که توانسته حمایتهای لازم را به خود جلب کند .

در این مطالبه مردمی نوشته شده : موتورسواران شهرستان استهبان، بدون رعایت هیچ‌گونه قانون و احتیاطی، به صورت فوق العاده خطرناک رانندگی می‌کنند و تصادف موتورسوار با عابر پیاده به یک امر روزمره و عادی تبدیل شده است. این در حالی است که پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی به جز صورتجلسه در زمان تصادف، هیچگونه واکنش و پیشگیری سازنده ای انجام نداده و نمی‌دهد، لطفاً پیگیری فرمایید.

در همین راستا و جهت پیگیری این مطالبه با یوسف کارگر فرماندار شهرستان استهبان به عنوان رئیس شورای ترافیک و شورای تامین شهرستان استهبان گفتگو کردیم .

وی در گفتگو با خبرنگار فارس در پاسخ به مطلب ثبت شده در فارس من اینگونه بیان کرد: با توجه به نارضایتی اهالی شهرستان استهبان از عدم توجه برخی موتور سواران به مقررات راهنمایی و رانندگی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، موضوع در جلسات شورای ترافیک و همچنین شورای تامین شهرستان مطرح و مقرر شد طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت های مزاحم و متخلف توسط فراجا و با همکاری دستگاه قضایی اجرا گردد و مراتب طی اطلاعیه ای در سطح شهرستان منتشر و این طرح از تاریخ اول خرداد ماه سال جاری اجرا شده و همچنان ادامه دارد. 

وی افزود: تاکنون حدود 100 دستگاه موتور سیکلت متخلف و مزاحم توقیف شده که البته این موضوع با استقبال شهروندان مواجه گردیده است و این اقدام از نتایج اقدامات عملی به مصوبات و صورتجلسات شورای ترافیک و تامین نمی باشد.

یوسف کارگر گفت: با توجه به درخواست های مردمی اجرای این طرح با قوت ادامه خواهد یافت و بر اساس این طرح موتور سیکلت متخلفین بمدت دو ماه توقیف و رفع توقیف منوط به ارائه گواهینامه رانندگی و شرکت‌ در کلاس های آموزشی و توجیهی و پرداخت جرائم مربوطه می باشد.

فرماندار استهبان ضمن تشکر از همکاری شهروندان اعلام نمود: انتظار است رانندگان محترم نسبت به رعایت اصول راهنمایی و رانندگی و توجه به مقررات اقدام نمایند . قطعا ارتقا فرهنگ ترافیک و پیشگیری از حوادث رانندگی و ایمن سازی معابر در دستور کار این فرمانداری و سایر ادارات ذیربط برای حفظ جان راکبان و عامه مردم می باشد.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288118

مهمترین اخبار ایران و جهان: