نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 17:14

همگرایی ایران و عربستان؛ مانع عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو

در پی سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به ایران، رسانه‌های عبری‌زبان، همگرایی میان ایران و عربستان سعودی را مانعی بر سر راه عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، پس از سفر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی به تهران و دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و همچنین آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، رسانه‌های عبری‌زبان به بررسی تأثیر این دیدارها و همگرایی میان ایران و عربستان بر عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی پرداختند.

رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که همگرایی میان ایران و عربستان سعودی باعث دور از دسترس‌شدن عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان خواهد شد.

این رسانه‌ها اعلام کردند که این همگرایی، به منافع رژیم صهیونیستی آسیب وارد می‌کند و در تضاد با تلاش‌های این رژیم در انزوای سیاسی و دیپلماتیک ایران در خاورمیانه و جهان خواهد بود.

سفارت عربستان سعودی در آمریکا تأکید کرده که عربستان بدون حل‌وفصل مسئله فلسطین، هیچ‌گاه نسبت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اقدام نخواهد کرد، اما به گفته منابع عبری‌زبان، دولت ایالات متحده آمریکا، به شدت در تلاش است که این امر میان عربستان و رژیم صهیونیستی محقق شود.

در همین راستا، منابع عبری‌زبان به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کردند: برت مک گورک، مشاور بایدن در امور خاورمیانه، پایان هفته گذشته برای گفتگو با مقامات سعودی جهت سوق‌دادن عربستان به سوی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به این کشور سفر کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293262

مهمترین اخبار ایران و جهان: