نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 09:21

رفع تصرف ۴۰۰۰ متر مربع از پناهگاه حیات وحش لوندویل

آستارا- سرپرست اداره محیط زیست آستارا گفت: ۴۰۰۰ متر مربع از پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان با حکم قضائی از یک متصرف بومی پس گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا سلامی اظهار کرد: مأمورین یگان محیط زیست در حین گشت و کنترل از پناهگاه حیات وحش لوندویل با فردی از اهالی منطقه مواجه که به صورت غیر قانونی اقدام به پاکتراشی و آماده سازی اراضی ملی جهت زراعت نموده بود.

وی افزود: با پیگیری واحد حقوقی و هماهنگی با مقام محترم قضائی و با بهره گیری از توان یگان منابع طبیعی و نیروی انتظامی و ماشین آلات شهرداری لوندویل رقبه تصرفی در سریع‌ترین زمان ممکن به طور کامل تخریب و رفع تجاوز صورت گرفت.

سلامی ادامه داد: پناهگاه حیات وحش لوندویل تنها زیست بوم ساحلی شهرستان مرزی آستارا بوده که به لحاظ اکولوژیکی و تنوع گیاهی و جانوری بسیار حائز اهمیت بوده و با هر گونه تصرف اراضی ملی و حفاظت شده در این منطقه برخورد خواهد شد و در صورت تکرار جرم و تصرف مجدد این اراضی کلیه ضرر و زیان وارده به محیط زیست مطالبه خواهد شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا با اشاره به اینکه مردم و اهالی روستاهای حاشیه پناهگاه حیات وحش دوستار و حافظان محیط زیست هستند، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی و جنگل تراشی و تصرف اراضی ملی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست آستارا گزارش دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1294562

مهمترین اخبار ایران و جهان: