نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 16:33

کاهش ۱۴۰ هزار تنی ضایعات محصولات کشاورزی در سال در زنجان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان ۱۷۶ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در زمینه محصولات کشاورزی فعال است، گفت: میزان جذب ماده خام در این واحد‌‌ها یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال است که سبب کاهش ضایعات محصولات کشاورزی می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مظفر یوسفی‌پور، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان ۱۷۶ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در زمینه محصولات کشاورزی فعال است که همین امر سبب کاهش ۱۴۰ هزار تنی ضایعات محصولات کشاورزی در سال می‌شود، اظهار داشت: در این واحد‌ها  ۲ هزار و ۶۳۶ نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اهداف ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در استان اشاره و اظهار کرد: از جمله از اهداف جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی، ارتقای ارزش افزوده و بهره‌وری، کاهش ضایعات و ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه در سطح استان تعداد ۱۷۶ واحد دارای پروانه بهره برداری فعال است، گفت: میزان جذب ماده خام در این واحد‌‌ها یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال است که همین امر سبب کاهش ضایعات محصولات کشاورزی به میزان ۱۴۰ هزار تن در سال می‌‌شود.
یوسفی پور تصریح کرد: در واحد‌های دارای پروانه بهره‌برداری در سطح استان  ۲ هزار و ۶۳۶ نفر به طور مستقیم مشغول فعالیت هستند. 
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای بهره‌وری اقدامات شاخصی در واحد‌های مذکور انجام می‌‌گیرد خاطر نشان کرد: نظارت بر فعالیت ۲۷ واحد فرآوری زیتون با ظرفیت جذب ماده خام به میزان بیش از  ۷۸ هزار تن در سال (کسب رتبه نخست کشور) و همچنین نظارت بر فعالیت ۱۲ واحد فرآوری کشمش با ظرفیت جذب ماده خام بیش از ۱۴۶ هزار تن در سال (رتبه دوم کشور) از جمله اقدامات شاخص جهاد کشاورزی استان در سال جاری بوده است.
 وی همچنین از ایجاد سردخانه محصولات کشاورزی با ظرفیت ۶۲ هزار و ۸۰۰ تن نیز خبر داد و گفت: این در حالی است که یک انبار فنی در قالب ۱۸ واحد نیز احداث شده و سیلوی نگهداری غلات به ظرفیت ۱۵۳ هزار تن با ۵ واحد در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است.
 وی با اذعان به اینکه سه واحد از کارخانجات صنایع تبدیلی و غذایی استان زنجان به عنوان واحد نمونه ملی در سال‌های اخیر شناسایی شدند، گفت: در حال حاضر در سطح استان ۱۴ مورد  پروانه بهره برداری با ظرفیت جذب ماده خام ۶۹ هزار و ۳۵۹ تن صادر شده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1086662

مهمترین اخبار ایران و جهان: