نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 14:51

افزایش ۲۷ ایستگاه پلیس در کرمانشاه طی ایام نوروز

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از افزایش ۲۷ ایستگاه پلیس در استان کرمانشاه طی ایام نوروز برای کاهش وقوع سرقت‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی اکبر جاویدان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برخورد با پدیده سرقت به مطالبه‌ای عمومی در جامعه تبدیل شده و و پلیس نیز خود را مکلف می‌داند با این پدیده که بر روح و روان آدمی تأثیر منفی فراوان گذاشته و به ناامنی دامن می‌زند قاطعانه برخورد کند.

وی با بیان اینکه طرح مبارزه با سرقت مدتی است که به صورت همه جانبه در کرمانشاه آغاز شده است، افزود: خادمان مردم در مجموعه انتظامی استان کرمانشاه با همه توان و تجهیزات خود تلاش خواهند کرد که علاوه بر متوقف کردن روند افزایشی سرقت‌ها در آینده‌ای نزدیک آمار وقوع سرقت‌ها را کاهش دهند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح سارقان حرفه‌ای و مالخران اموال مسروقه که جرم آنها کمتر از افراد سارق نیست به شدت تحت کنترل پلیس قرار خواهند گرفت و با همراهی دستگاه قضائی به صورت قانونی و قاطعانه با آنها برخورد خواهد شد.

جاویدان با دادن این نوید به مردم کرمانشاه که سارقان و افراد مالخر دیگر در این استان حاشیه امنیت نخواهند داشت و اگر بخواهند به رفتار غلط خود ادامه دهند با سخت‌ترین واکنش‌ها روبرو خواهند شد، گفت: رسیدگی به امداد خواهی افرادی که اموالشان مورد سرقت قرار گرفته و تلاش برای به دست آوردن اموالشان از دیگر مواردی است که پلیس در طرح سراسری مبارزه با سرقت دنبال خواهد کرد.

وی همچنین به نقش مردم در کنترل و کاهش سرقت‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: انتظاری که از شهروندان داریم این است بیش از گذشته مراقب اموال خود باشند و زمینه ارتکاب جرم را برای افراد سو استفاده گر فراهم نکنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اضافه کرد: با تمام این تفاسیر پلیس برنامه‌های گسترده‌ای برای ایام نوروز دارد و ۲۷ ایستگاه دیگر به شهرهای مختلف استان از جمله ۵ ایستگاه در شهر کرمانشاه اضافه می‌شود تا در کنار افزایش گشت‌ها شرایطی فراهم کند تا شاهد وقوع کاهش سرقت‌ها و در عین حال افزایش دستگیری سارقان باشیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر هفت هزار سارق نیز در ۱۱ ماه سپری شده از سال دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده‌اند، افزود: با هماهنگی دستگاه قضائی سارقانی که از آغاز طرح مبارزه با سرقت دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی تحت هیچ شرایطی حتی با تأمین وثیقه نیز آزاد نخواهند شد.

جاویدان گفت: طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با سرقت به صورت جدی در استان ادامه پیدا خواهد کرد و مردم شریف کرمانشاه نیز مطمئن باشند خادمان آنها در مجموعه انتظامی استان با همه توان برای برخورد با این پدیده تلاش خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086318

مهمترین اخبار ایران و جهان: