نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 19:35

کانون‌های فرهنگی مساجد باید نقطه اتصال مردم و حاکمیت شوند

بجنورد- مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: کانون‌های مساجد باید نقطه اتصال مردم و حاکمیت شوند و گسست‌ها را پر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پاکدامن ظهر یک شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهار داشت: هرچند در ایام کرونا فعالیت‌های خیرخواهانه و مواسات در مساجد به خوبی انجام شد اما در حوزه کار فرهنگی، دچار چالش‌هایی شدیم که در حال رفع است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون باید یک هویت بخشی دوباره در حوزه فعالیت‌های مسجدی انجام شود، گفت: با شبکه سازی منسجم و ارتباط دهی کانون‌ها با یکدیگر، بهتر و بیشتر می‌توان به اهداف عالیه نزدیک شد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کلیدواژه «حلقه‌های میانی»، بیان کرد: بر این اساس باید تلاش کرد تا مردم را پای نظام و فعالیت‌های فرهنگی آورد و این نقطه اتصال را تقویت کرد.

پاکدامن با بیان اینکه حلقه‌های میانی نقش توانمند کردن ظرفیت‌های مردمی را دارند، تأکید کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند به عنوان حلقه‌های میانی، گسست‌ها و خلاءهای میان مردم و حاکمیت را پُر کرده و زنجیره حاکمیت و مردم را در تمام سطوح به هم متصل کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه‌های معرفتی و اندیشه‌ای، نقش رسانه‌ها را در شناسایی و معرفی حلقه‌های میانی حائز اهمیت خواند و از رسانه‌ها خواست در تحقق این مهم یاری رسان این مجموعه باشند.

وی با تأکید بر اینکه اگر حلقه‌های میانی به خوبی معرفی و ارائه شوند قطعاً الگوی خوبی در جامعه تکثیر می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت نهضت بازگشت به مساجد و آغاز سیر تمام تحولات حوزه‌های اسلامی از مساجد، می‌توان حکمرانی مردمی در حوزه فرهنگ و هنر را تقویت کرد.

حجت الاسلام پاکدامن از رسانه‌ها خواست فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد را رصد کرده و نقاط ضعف و قوت کانون‌های فرهنگی و هنری و ستاد کانون‌های مساجد را در راستای رسیدن به مسجد طراز اسلامی بیان کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1089062

مهمترین اخبار ایران و جهان: