نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 04:35

سفیر روسیه: بدنبال تقابل با آمریکا نیستیم

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرده که کشوررش بدنبال رویایی با آمریکا نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرده است که روسیه به دنبال رویارویی با ایالات متحده نیست و تلاش می‌کند با واشنگتن همکاری عملی داشته باشد.

آنتونوف پس از رایزنی در وزارت امور خارجه آمریکا که درباره حادثه روز سه شنبه هواپیمای بدون سرنشین MQ-9 ایالات متحده بر فراز دریای سیاه احضار شده بود، به خبرنگاران گفت: «آخرین تماس‌هایش با همکاران وزارت امور خارجه تنها به اعتراضات و سیگنال‌های منفی به فدراسیون روسیه محدود شد.»

آنتونوف افزود: «من به این موضوع اشاره کردم و گفتم که طرف روسی علاقه‌ای به رویارویی با آمریکا ندارد. طرف روسی به یک رابطه عمل گرایانه با ایالات متحده به نفع مردم روسیه و ایالات متحده علاقه مند است.»

این موضع گیری سفیر روسیه پس از آن صورت گرفت که او بخاطر برخورد جنگنده سوخو- ۲۷ روسیه با پهپاد آمریکایی/ MQ ۹ به وزارت خارجه آمریکا احضار شده بود. یک مقام پنتاگون در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: «یک فروند جنگنده روسی با یک پهپاد آمریکایی MQ۹ بر فراز دریای سیاه برخورد کرده است.» بر اساس اعلام این خبرگزاری، جنگنده روسیه از نوع سوخو- ۲۷ بوده است که با این پهپاد آمریکایی برخورد کرد. بر اثر این حادثه، پهپاد آمریکایی MQ۹ در دریای سیاه، در غرب شبه جزیره کریمه سقوط کرد. به گزارش وبگاه اینتل ریپابلیک، مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا وقوع این حادثه را تأیید کرده است.

برخی منابع اعلام کردند که پهپاد آمریکایی در حال انجام یک عملیات شناسایی بود که این حادثه رخ داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» نیز این سانحه هوایی را تأیید کرد.

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: یک جنگنده سوخو- ۲۷ روسیه به یک پهپاد شناسایی آمریکا حمله کرده و آن را ساقط کرده است.

همچنین کاخ سفید در این باره خبر داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان این سانحه هوایی قرار گرفته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید نیز در این ارتباط مدعی شد که رفتار ناامن و غیرحرفه ای روسیه باعث سقوط پهپاد MQ۹ شده است!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093862

مهمترین اخبار ایران و جهان: