نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 19:59

عدم توجه به جلو از عوامل مهم تصادفات رانندگی است

جانشین پلیس راه استان زنجان عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی را از مهمترین عوامل تصادفات جاده‌ای در استان عنوان کرد و گفت: لازمه پیشگیری از وقوع این تصادفات رعایت قوانین از جمله استراحت در مواقع نیاز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زجان، مهدی میناخانی، جانشین پلیس راه استان زنجان در آئین افتتاح «پویش همراهان سفر ایمن» تصادفات بین جاده‌ای را از مشکلات بشریت دانست، اظهار کرد: با توجه به اینکه زنجان کریدور مرکز کشور به غرب است، تصادفات جاده‌ای این محورها هم بالا است.

جانشین پلیس راه استان زنجان عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی را از مهمترین عوامل تصادفات جاده‌ای در استان عنوان و تصریح کرد: لازمه پیشگیری از وقوع این تصادفات یک ساعت رانندگی و انجام ۱۵ دقیقه استراحت است.

وی با تاکید بر اینکه تصادفات رانندگی تبعات اجتماعی و اقتصادی به جامعه تحمیل می‌کند افزود: راهداری همه تلاش خود را برای بهسازی جاده‌ها طی سال گذشته انجام داده است.

 میناخانی با ابراز امیدواری برای کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن ادامه داد:ا ین برنامه‌ها گام‌های مثبتی در راستای کاهش تصادفات محسوب می‌شود.

جانشین پلیس راهور استان زنجان با تاکید بر آمادگی پلیس راه برای حضور در جاده‌ها در ایام سفرهای نوروزی افزود: این نیرو با همه امکانات در محور های مواصلاتی حضور خواهند داشت ولی کاهش تصادفات و نیازمند همراهی مردم و مشارکت دیگر ارگان‌ها است.

جانشین پلیس‌راه استان زنجان بر لزوم تلاش برای تغییر فرهنگ رانندگی تاکید کرد و گفت: در این راستا پلیس در سال‌های گذشته همکاری با آموزش و پرورش به عنوان همیاران پلیس و دیگر ارگان ها به عنوان همیاران ترافیک اقداماتی را آغاز کرده و این همکاری‌ها ادامه دارد.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1095262

مهمترین اخبار ایران و جهان: