نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 15:10

فهمی اعلام کرد: مخالفت قاهره با معیارهای دوگانه درباره حقوق بشر

سخنگوی ریاست جمهوری مصر تاکید کرد: مصر مخالف معیارهای دوگانه و بکارگیری مساله حقوق بشر برای اهدافی مشخص است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، احمد فهمی سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: قاهره درخصوص مساله حقوق بشر از هیچکس بیم ندارد زیرا با عزم و اراده و جدیت در این باره در حال تلاش است.

وی درباره جزئیات دیدار عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و نخست‌وزیر دانمارک گفت: در این جلسه درمورد پرونده‌های مختلف از جمله پرونده حقوق بشر رایزنی شد. مصر از آینده‌ای درخشان در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش هیدروژن سبز برخوردار است و شرکت‌های پیشرویی در تلاش برای سرمایه‌گذاری در مصر در این زمینه هستند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر تاکید کرد: درخصوص مساله حقوق بشر باید بگوییم، مصر از هیچکس در این باره بیم ندارد زیرا با عزم و اراده و جدیت در این پرونده در تلاش است، در همه کشورهای جهان قصور و کم‌کاری‌هایی در حقوق بشر وجود دارد.مصر مخالف معیارهای دوگانه و بکارگیری مساله حقوق بشر برای اهدافی مشخص است.

فهمی تاکید کرد: پرونده حقوق بشر به عنوان یک مشکل در دیدار السیسی و نخست‌وزیر دانمارک مطرح نشد و السیسی به بیان دیدگاه خود درخصوص حقوق بشر و لزوم تامین زندگی عزتمندانه برای شهروندان پرداخت.

وی در پایان ضمن تمجید از بازگشت روابط دیپلماتیک میان عربستان و ایران گفت: این توافق بازتاب مثبتی بر منطقه خواهد شد زیرا موجب کاهش تنش موجود در منطقه از طریق سیاست خردمندانه ریاض خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094818

مهمترین اخبار ایران و جهان: