نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 10:50

توزیع ۷۰۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در چهارمحال

شهرکرد_مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰۰ هزار اصله نهال در سال ۱۴۰۱ همزمان با هفته منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود.

اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیش از اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید بخورد، کاشت نهال مدنظر ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوده است.

وی افزود: با توجه به برخی الزامات بین‌المللی تعریف شده ایران، موظف شده است در یک دوره چهار ساله نسبت به کاشت و تولید یک میلیارد نهال اقدام کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سهم این استان بر اساس ظرفیت‌هایی که دارد از این یک میلیارد نهال تقریباً ۱۰ میلیون اصله نهال است که باید تولید و در یک دوره چهار ساله کشت شود.

احمدی عنوان کرد: در حال حاضر دو نهالستان در شهرستان‌های شهرکرد و لردگان و یک ایستگاه تولید بذر در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام به منظور مقابله با کربن متصاعد شده از فعالیت کارخانه‌های صنعتی موجود در هوا انجام می‌شود، لذا به منظور مهار کردن و جذب این کربن باید فضای سبز توسعه یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال، یک طرح مردمی است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت نهال به این اداره کل مراجعه کنند.

احمدی بیان کرد: ۷۰۰ هزار اصله نهال در سال ۱۴۰۱ همزمان با هفته منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های مشارکت مردم در امر کاشت نهال، مراجعه آنان به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری و دریافت نهال است، راه دیگر استفاده از ظرفیت نهالستان‌ها است که نهال در این مکان‌ها تولید و در یک دوره چهار ساله به ثمر می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: با برآوردی که از ظرفیت‌های استانی صورت گرفته است پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ میلیون اصله نهال در استان تولید و کشت شود.

احمدی ادامه داد: طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت از سال ۱۴۰۲ آغاز و به مدت چهار سال اجرایی و عملیاتی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076162

مهمترین اخبار ایران و جهان: