نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 22:38

۳۸۰ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد اردبیل واگذار شد

اردبیل- همزمان با هفته احسان و نیکوکاری و در آستانه نیمه شعبان با رویکرد محرومیت‌زدایی، ۳۸۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد واگذار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل شامگاه یکشنبه در آئین بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی در اردبیل که به صورت ملی و ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در استان اردبیل ۳۸۰ واحد مسکن با مشارکت خیرین مسکن‌ساز و نهادهای انقلابی به ویژه بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن احداث و تحویل متقاضیان شده است.

علیرضا حسین‌نژاد تصریح کرد: ۶۰۰ واحد مسکن نیز در استان اردبیل در حال احداث است که سال‌های آینده با تکمیل و تحویل آن به خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد سعی خواهیم کرد تا ساکنان مناطق روستایی و محروم را از دغدغه تأمین سرپناه و مسکن بی‌نیاز کنیم.

وی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا برای نیازمندان ساکن در روستاها، مسکنی مناسب احداث و در اختیار آنها قرار دهیم که کمک‌های بلاعوض خوبی نیز از طریق کمیته امداد و سایر نهادهای انقلابی انجام شده تا این روند نتایج مثبت و مناسبی را به همراه داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: بخش عظیمی از تأمین هزینه‌های سبد خانوارها را تأمین مسکن و سرپناه تشکیل می‌دهد که ما با احداث و واگذاری واحدهای مسکونی تلاش می‌کنیم تا به این دغدغه خانواده‌ها پاسخی مثبت داده و ضعف‌ها و کاستی‌ها را برطرف کنیم.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ساخت واحدهای مسکونی در کنار ایجاد فرصت‌های اشتغال برای مددجویان رویکرد اصلی کمیته امداد است تا زمینه و بستر تأمین معاش و بهبود زندگی محرومان و نیازمندان نیز فراهم آید.

وی رفع فقر را رویکرد کمیته امداد برشمرد و اضافه کرد: کمیته امداد نه تنها در صدد فقیرپروری نیست بلکه با فقیرنوازی و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای گروه‌های مختلف مددجویان سعی می‌کند تا آنها را به نقطه خوداتکایی رسانده و زمینه و بستر توانمندسازی آنها را فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد انقلابی در چهار دهه خدمات‌رسانی خود سعی کرده تا با پشتیبانی همه نهادها، رفع محرومیت و فقر را به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که به صورت همزمان ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن در کشور به بهره‌برداری رسید، سهم استان اردبیل ۳۸۰ واحد ساخت و تحویل واحدهای مسکونی بود که با همراهی خیرین و مسئولان به انجام رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1075518

مهمترین اخبار ایران و جهان: