نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 07:01

رئیس جمهور تونس اظهارات نژادپرستانه علیه مهاجران را رد کرد

قیس سعید، رئیس جمهور تونس اتهام اظهارات نژادپرستانه علیه مهاجران را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «قیس سعید»، رئیس جمهور تونس اظهارات نژادپرستانه خود علیه مهاجران را رد کرد و اتهام نژادپرستی علیه خود را از سوی مخالفانش دانست.

چند روز پیش از این رئیس جمهور قیس سعید طی بیانیه‌ای به نیروهای امنیتی دستورد داده بود که همه مهاجران غیرقانونی را اخراج کنند. او مهاجرت را توطئه ای برای تغییر جمعیت شناسی تونس با آفریقایی تر کردن و کمتر عرب کردن آن خواند.

گروه‌های حقوق بشر می‌گویند پس از فرمان قیس سعید، پلیس تونس صدها مهاجر را بازداشت کرد، صاحبخانه ها به طور خلاصه صدها نفر را از خانه‌هایشان بیرون کردند و صدها نفر دیگر از کار اخراج شدند. همچنین بسیاری از مهاجران می‌گویند که مورد حمله قرار گرفته‌اند.

سعید سرکوب مهاجرت غیرقانونی را به عنوان کمپینی برای قاچاق انسان توصیف کرد و به قانونی که در سال ۲۰۱۸ علیه تبعیض تصویب شد، اشاره کرد و گفت که هرگونه حمله لفظی یا فیزیکی به خارجی‌ها پیگرد قانونی خواهد داشت.

احزاب اپوزیسیون و گروه‌های حقوق بشری گفته‌اند که سرکوب مهاجران توسط سعید، که همزمان با دستگیری شخصیت‌های ارشد اپوزیسیون بود، با هدف منحرف کردن تمرکز از بحران اقتصادی تونس بود.

سعید که قدرت را در تونس در سال ۲۰۲۱ به دست گرفت، پارلمان منتخب را تعطیل کرد، با فرمان خود قانون اساسی را بازنویسی کرد و دشمنانش از جمله احزاب اصلی سیاسی را بازداشت کرده است. او گفته است که اقداماتش قانونی بوده و برای نجات تونس از هرج و مرج لازم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1075818

مهمترین اخبار ایران و جهان: