نیوز سیتی!
01 فروردین 1402 - 17:26

۲۰ نوروزگاه در استان مرکزی ایجاد شد

اراک- استاندار مرکزی گفت: چهار نوروزگاه در محورهای مواصلاتی و ۱۶ نوروزگاه در مبادی ورودی شهرها به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر سه شنبه در آیین استقبال از مسافران نوروزی اراک اظهار داشت: استان مرکزی در سال گذشته موفق به حفظ رتبه تک رقمی بیکاری شد، این در حالی است که در برخی از شهرستان‌ها نرخ بیکاری صفر است.

استاندار مرکزی افزود: استان مرکزی نگین صنعت کشور و قلب تپنده اقتصاد ایران است، چهار شهر بزرگ این استان قطب صنعت کشور هستند و در برخی از تولیدات صنعتی رتبه اول به این استان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد مسافران نوروزی استان مسافران عبوری هستند که با توجه به وجود پایتخت گل ایران و خاورمیانه در استان مرکزی و شهر محلات و مناطق دیدنی و بسیار جذاب شهرستان تفرش، آشتیان و خمین دعوت می‌کنیم مسافران بازدیدی از این شهرستان‌ها داشته باشد.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: چهار نوروزگاه در محورهای مواصلاتی و ۱۶ نوروزگاه در مبادی ورودی شهرها به مسافران خدمات ارائه می‌دهند که انتظار داریم مسافران در این محورها توقف کرده و استراحت کنند.

وی با بیان اینکه تمامی محورهای مواصلاتی استان مجهز به دوربین‌های هوشمند است، گفت: چنانچه مسافران نزدیک دوربین‌ها از سرعت خود بکاهند، باز هم جریمه خواهند شد.

استاندار مرکزی افزود: سرعت مجاز در جاده ها در ایام نوروز ۱۰ کیلومتر کاهش یافته است.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و درایت منحصر به فرد، سال ۱۴۰۲ را با عنوان مهار «تورم و رشد تولید» نامگذاری کردند و دولت نیز از تمام ظرفیت خود در جهت تحقق این خواسته معظم له استفاده می‌کند.

مخلص‌الائمه خاطر نشان کرد: همه تلاش‌ها در استان برای لبیک‌گویی به تحقق شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، بسیج می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1103118

مهمترین اخبار ایران و جهان: