نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 14:06

قوانین بیمه بازنگری می شوند

رئیس کل بیمه مرکزی از برخورد با شرکت های بیمه گری که تخلفاتی داشتند خبر داد و گفت: قوانین بیمه بازنگری می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر رئیس کل بیمه مرکزی امروز در یک نشست خبری با اشاره به تخلفات صورت گرفته توسط بیمه دی و معلم گفت: هیچ پافشاری بر خلاف و کارهای غیرقانونی نداریم و کاملاً بر قانون هستیم.

وی ادامه داد: اگر دستگاه ناظر اصراری بر غیرقانونی بودن داشته باشد حتماً برخورد خواهیم کرد.

بهزاد پور با بیان این که شبکه فروش ما نظرهای تخصصی داشته و بر نظر اکثریت اعضا عمل خواهد کرد گفت: شبکه فروش باید یک تشکل واحدی باشد که در آینده یک تشکل واحد در این باره تشکیل خواهیم داد.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: اصلی ترین بازیگرهای صنعت بیمه شبکه فروش هستند.

بهزادپور درباره اصلاح قوانین بیمه نیز گفت: امکان تجدیدنظر را برای افراد مهیا کرده تا اتفاق عادلانه تری برای افرادی که نمره منفی دارند اتفاق بیفتد. بنده به عنوان اولویت مشکل اصلی را آئین نامه می دانم و اصلاح آن نیز سریع‌تر خواهد بود.

قانون از سال ۵۰ در حال اجرایی شدن بوده و قطعاً نیاز به بازنگری قانون وجود خواهد داشت این نکته را پورابراهیمی نماینده مجلس در شورای عالی بیمه مطرح کرده و در حال رایزنی با مجلس هستیم.

بهزادپور اضافه کرد: نیاز به اعتماد مردم داشته و خود ما نیز نباید صنعت بیمه را یک صنعت پر چالش و پرمشکل معرفی کنیم، نباید بر روی امتیازهای منفی زوم کرده و نباید با آبروی مدیران بازی شود و باید مراقب آبرو و حیثیت مدیران باشیم اما قطعاً مقابله با تخلف در صنعت بیمه انجام خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: اصلی ترین عامل ضریب نفوذ قدرت خرید مردم و سرانه درآمد ملی می‌دانیم لما بحث رفاه در موضوعات اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد، مطالعاتی را درباره تورم و تأثیر منفی بر بیمه انجام داده ایم، پژوهشکده بیمه متغیرهای اقتصادی و تأثیر بر روی صنعت بیمه را بررسی کرده است.

سهم بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه چند ماهی است کاهش یافته، فروش آن سخت و بازخرید بیشتر از وضعیت نرمال است و قراراست در هفته‌های آتی نشستی در این باره برگزار شود، سهم بیمه‌های زندگی از ۱۶ درصد سال گذشته در ۱۰ ماه به ۱۴ درصد رسیده است.

ادامه دارد…

منبع: مهر
شناسه خبر: 1022518

مهمترین اخبار ایران و جهان: