نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 16:40

وجود ۱۸۳ مرکز نیکوکاری در استان زنجان

زنجان-مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از وجود ۱۸۳ مرکز نیکوکاری در استان زنجان خبر داد و گفت: توسعه مشارکت مردمی در بستر الکترونیک بیش از گذشته مورد توجه  است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله صالحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این نهاد در مدت ۴۴ سال فعالیت خود، حفظ ساختار و کار جهادی را مد نظر قرار داده است.

وی ابراز کرد: کمیته امداد، کمک حال دولت‌ها و پیشرو در خدمت رسانی است و تلاش می‌کند وظایف ذاتی خود را انجام دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، گفت: این نهاد به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند که تحقق این امر با راه اندازی سامانه‌ای با عنوان امداد هوشمند در سال گذشته امکان پذیر شد واین سامانه به سمت ارتقای کیفیت خدمات حرکت می‌کند و تقویت خدمات غیر حضوری نیز با توسعه آن در دستور کار است.

صالحی تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی گامی مهم در شتاب بخشی و هم افزایی برنامه‌های این نهاد است و تاکنون یک هزار و ۶۶۰ نوع خدمت با مبلغ ۳۴ میلیارد تومان در حوزه مسکن به مددجویان استان ارائه شده است.

وی افزود: در حوزه مسکن امسال ۲۲۱ واحد مسکونی به مددجویان در روستاها و شهرها واگذار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، ابراز داشت: توسعه مشارکت مردمی در بستر الکترونیک بیش از گذشته مورد توجه است و برای تمامی ۱۳۰ هزار مشترک صدقات استان که کمک حال این نهاد هستند، در بستر الکترونیک کد کیو آر تعریف شده است.

صالحی گفت: این نهاد بر توانمندسازی، ایجاد درآمد ثابت و تکیه بر ظرفیت‌های مردمی متمرکز شده است و در این راستا جشن نیکوکاری از روز گذشته در یک هزار و ۵۲۹ پایگاه در سطح استان از دیروز آغاز شده است.

وی به برگزاری جشنواره گفتمان در استان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، گفتمان سازی، کار جهادی و ارائه خدمات از طریق مراکز، تشکل‌ها و موسسات خیریه است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: هم اکنون ۵۰ هزار نفر از گروه‌های هدف تحت پوشش خدمات ۱۸۳ مرکز نیکوکاری استان هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077118

مهمترین اخبار ایران و جهان: