نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 18:45

همکاری با عراق در حوزه اصلاح الگوی آبیاری

مشهد - معاون وزیر نیرو گفت: با توجه به منابع آبی و مرز مشترک با کشور عراق، نیاز به همکاری‌ها در حوزه‌های مختف از جمله اصلاح الگوی آبیاری وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جوانبخت که به همراه وزیر منابع آب عراق از مزرعه نمونه آستان قدس رضوی بازدید کرد، در خصوص هدف از دعوت طرف عراقی اظهار کرد: با توجه به منابع آبی و ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، نیاز به همکاری‌ها در حوزه‌های مختلفی در سطح دو کشور وجود دارد که انتقال دانش در حوزه‌های اصلاح الگوی کشت و اصلاح الگوی آبیاری یکی از این موارد است.

وی با بیان این‌که آستان قدس رضوی یکی از مجموعه‌های پیشران در حوزه اصلاح الگوی کشت و اصلاح الگوی آبیاری است، تصریح کرد: بازدید وزیر منابع آب عراق از پروژه‌های آبیاری زیرسطحی در حوزه باغی و زراعی این مجموعه در همین راستا انجام شده و قطعأ در آینده نتایج مثبتی خواهد داشت.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اصلاح الگوی آبیاری در مزارع و باغات، تأکید کرد: به نسبت شرایط سنتی مزارع و باغات کشور که هنوز به این روش اداره می‌شوند، حرکتی رو به جلو آغاز شده که باید برای بهره‌وری بهتر ادامه پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1056918

مهمترین اخبار ایران و جهان: