نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 19:04

رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/ احتمال سقوط بهمن و جاری شدن سیلاب

سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از روز دوشنبه با ورود موجی ناپایدار از سمت جنوب و جنوب شرق انتظار ناپایداری به صورت بارش رگبار پراکنده، رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد.

لیلا امینی سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار تا روز دوشنبه بر روی استان است که در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی باعث ایجاد غبار محلی و کاهش دید می‌شود.

وی افزود: از روز دوشنبه با ورود موجی ناپایدار از سمت جنوب و جنوب شرق انتظار ناپایداری به صورت بارش رگبار پراکنده، رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد که به تدریج این موج مناطق شمال شرق جنوب غرب و مرکز را فرا می‌گیرد و از اواخر روز سه‌شنبه از استان خارج خواهد شد.

امینی بیان کرد: با توجه به نوع بارش رگباری و روند افزایش دما احتمال سقوط بهمن، جاری شدن سیلاب به واسطه آب شدن برف و کولاک در ارتفاعات برفگیر وجود دارد.

سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق یک تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۵ درجه و کمینه فردا صبح ۴ درجه و بویین میاندشت با دمای ۵ درجه و زرین‌شهر با دمای ۱۸ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1056962

مهمترین اخبار ایران و جهان: