نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 14:48

پیش‌نویس قطعنامه غرب در مجمع عمومی سازمان ملل ضدروسی است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخانی تصریح کرد: پیش‌نویس قطعنامه غرب در مجمع عمومی سازمان ملل ضدروسی است؛ آن ها اوکراین را برای جنگ چند ساله با مسکو آماده‌ می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنانی اعلام کرد: غرب باید پاسخگوی انفجار خطوط لوله نورد استریم باشد. پیش نویس قطعنامه غرب در مجمع عمومی سازمان ملل درباره اوکراین ضدروسی و زیان بار است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنان خود اضافه کرد: طرح های صلح کشورهای غربی و اوکراین شامل تسلیم روسیه است. کشورهای غربی عمداً اوکراین را برای جنگ با روسیه برای سال‌ ها آماده می‌ کنند. مذاکره برای حل و فصل بحران اوکراین دیگر نباید با کی‌ یف، بلکه با واشنگتن انجام شود.

«واسیلی نبنزیا» در ادامه افزود: مسکو آماده بررسی راه حل دیپلماتیک بای حل و فصل این بحران است. اوکراینی هایی که به کشورهای غربی می آیند در واقع به کارگران دون پایه ای تبدیل شده و مورد استثمار قرار می گیرند.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل در روزهای آتی و در سالروز آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در صدد است تا نشستی را با حضور گوترش در این خصوص برگزار کند. قرار است بلینکن و گوترش در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار کنند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه در این خصوص تصریح کردند که این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت کی یف قرار داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052618

مهمترین اخبار ایران و جهان: