نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 16:48

احیای بافت فرسوده در محیط شهرها در اولویت قرار باشد

اردبیل- وزیر راه و شهرسازی گفت: احیای بافت فرسوده در محیط شهرها در اولویت باشد چرا که با سرمایه‌گذاری در حوزه بافت فرسوده و بناهای ناپایدار شهرها می‌توانیم مشکلات حوزه مسکن را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش ظهر پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: احیای بافت فرسوده در محیط شهرها در اولویت باشد چرا که با سرمایه‌گذاری در حوزه بافت فرسوده و بناهای ناپایدار شهرها می‌توانیم مشکلات حوزه مسکن را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه دستور تسریع حداکثری در ساخت و ساز بناهای فرسوده به کلیه استان‌ها صادر شده است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ یک جهش بسیار قابل توجهی در صدور پروانه نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور رخ خواهد داد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بافت‌های فرسوده شهرها خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان کافی دارند، ولی نیاز است تا حدودی این امکانات ارتقا یابد.

بذرپاش با اشاره به اقدامات دولت برای تسهیل ساخت و ساز و نوسازی در بافت‌های فرسوده گفت: با صدور بخشنامه‌ای به تمام استان‌های کشور روند ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شهرها تسهیل شده است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای خدماتی در شهرهای جدید دچار مشکل است، گفت: باید خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز، فاضلاب و شبکه‌های مختلف به میزان کافی تأمین شود و هم خدمات روبنایی از جمله سرانه‌های فرهنگی، خدماتی، هنری، ورزشی، مدرسه، مسجد و سایر خدمات باید مد نظر قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052862

مهمترین اخبار ایران و جهان: