نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 11:50

توانمندسازی 1300 خانوار امداد خراسان‌جنوبی/ ایجاد 6500 فرصت شغلی برای نیازمندان استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش در استان امسال هزار و 300 خانوار از مددجویان این نهاد به دلیل توانمندسازی از چرخه کمیته امداد خارج شدند.

 محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: خوشبختانه کمیته امداد در سال های اخیر در زمینه اشتغال مددجویان ورود پیدا کرده و گستردگی فعالیت های اشتغال این نهاد حمایتی در سال های اخیر نشان می‌دهد که کمیته امداد از مرحله حمایتی عبور و وارد چرخه توانمندسازی مددجویان خود شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ با همکاری بانک های عامل در استان ۶ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در خراسان جنوبی برای خانواده های نیازمند ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۳۵ درصد مربوط به بانوان و ۶۵ درصد مربوط به مردان و ۳۹ درصد مربوط به روستاها و ۶۱ درصد در شهرها بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی افزود: براساس تفاهم‌نامه‌ای که مابین کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه ای کشور وجود داشته در استان ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از آموزش‌های فنی و حرفه ای برخوردار شده‌اند.

عرب اضافه کرد: در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش در استان امسال توفیق شد که یک‌هزار و ۳۰۰ خانوار از مددجویان کمیته امداد به دلیل توانمندسازی از چرخه کمیته امداد خارج شوند.

به گفته وی کمیته امداد استان درمان ۳ هزار بیمار لاعلاج تحت پوشش را مورد پیگیری و در دستور کار قرار دارد، که اکنون ۵ هزار و ۵۰۰ مادر و کودک دچار سود تغذیه نیز از طریق امداد استان مورد حمایت قرار دارند.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1082818

مهمترین اخبار ایران و جهان: