نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 11:32

خبری خوب برای اراکی/ طلسم پل سنجان باطل شد

مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از افتتاح 9طرح راهداری با هدف رفع نقاط حادثه خیز استان خبر داد.

مهرداد جهانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک، از بهره‌برداری ۹ طرح راهداری با هدف ارتقاء ایمنی راه‌ها تحت عنوان رفع نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف در محورهای مواصلاتی استان مرکزی خبر داد.

وی تصریح کرد: تا کمتر از ۲۴ ساعت دیگر ۹ طرح بزرگ راهداری با هدف ارتقاء ایمنی راه‌های استان بمنظور رفع نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف و دغدغه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تلاش برای برقراری تردد ایمن و کاهش تصادفات جاده‌ای است که در همین راستا ۹ طرح بزرگ شامل ۳۶ پروژه در سطوح مختلف منجمله احداث تقاطع غیرهمسطح، اصلاح قوس‌، اجرای واریانت، تعریض محور و... با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان پس از تلاش‌های بی‌وقفه بعمل آمده تا ساعاتی دیگر توسط وزیر راه و شهرسازی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گفته جهانی ارزش به روز شده این طرح ها برابر با ۳۷۶ میلیارد تومان است که علاوه بر انعقاد قرارداد با شرکت های پیمانکاری بخش خصوصی، قسمت اعظمی از آنها بصورت امانی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و با بکارگیری توان نیروی انسانی و ظرفیت ماشین آلات راهداری در اختیار میسر گشته است.

وی بیان کرد: اجرای واریانت روستای میان رودان، سه تقاطع غیرهمسطح بصورت زیرگذر، رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای «دلیجان-نراق-مشهداردهال» و «گلدشت-آشیانه» و... از جمله پروژه‌هایی است که همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام در استان مرکزی افتتاح خواهد شد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ۳۵۰ پروژه بصورت همزمان در حوزه ایمن سازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف کشور توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری خواهد رسید که ۳۶ مورد از آن‌ها در استان مرکزی است.

وی ابراز امیدواری کرد با تداوم این اقدامات جهادی و عزم دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توجه ویژه به ارتقاء کیفیت راه‌های کشور، این خبرهای خوب تداوم داشته باشد تا روز به روز شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن باشیم.

به گزارش فارس یکی از مهمترین این طرح ها پل سنجان است که بعد از چندین سال معطلی و سردرگمی اراکی ها به همت دولت سیزدهم به ‌‌پایان رسیده و افتتاح می شود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069562

مهمترین اخبار ایران و جهان: