نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 19:08

تشدید مجازات اصناف متخلف در ایام پایانی سال

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با توجه به تاکید وزیر صمت و سازمان تعزیرات تشدید مجازات و برخورد با اصناف متخلف در ایام پایانی سال مورد توجه و دقت نظر است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دستورالعمل‌های جدید تشدید برخورد با اصناف متخلف و ثبت جرایم احتمالی آنها به استان ابلاغ شده و در قالب ۷۲ اکیپ نظارتی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اصناف، تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت تلاش بر این است تا جلوی نابسامانی بازار و تخلفات احتمالی گرفته شود.

وی تصریح کرد: متخلفان نه تنها به اشد مجازات می‌رسند بلکه در مراحل دوم و تکرار تخلفات خود با پلمب واحد صنفی روبه‌رو شده و به هیچ وجه مماشاتی را با متخلفان حوزه صنفی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تأمین کالاهای مورد نیاز مردم به همت جهاد کشاورزی، صمت و حلقه نهایی اصناف با نرخ مصوب خبر داد و گفت: در روزهای پایانی سال به میزان مورد نیاز روغن، برنج، مرغ سفید و قرمز در کنار سایر مایحتاج ضروری مردم با نرخ مصوب عرضه می‌شود و حتی از طریق نمایشگاه‌های برپا شده عرضه مستقیم سعی بر این است تا مردم خریدی راحت در روزهای پایانی سال داشته باشند.

صادقی افزود: بیشترین تخلف ثبت شده در ۲۰ روز اخیر عدم درج قیمت، گران‌فروشی، احتکار و کم فروشی بوده که در این حوزه‌ها بیش از صدها پرونده تشکیل و احکام نهایی نیز برای متخلفان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در قالب گشت‌های مشترک در مناطق مختلف استان، بازرسی‌ها را در یک هفته پایانی سال تشدید کنیم تا جلوی تخلفات و ناهنجاری‌های بازار گرفته شده و ثبات بیشتری را شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093118

مهمترین اخبار ایران و جهان: