نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 09:53

گردشگری در اولویت سوم توسعه اقتصادی قزوین قرار دارد

قزوین- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین با بیان اینکه گردشگری در اولویت سوم توسعه اقتصادی قزوین قرار دارد، گفت: صنعت گردشگری می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال شود.

نادر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طرح توسعه اقتصادی استان قزوین بعد از صنعت و کشاورزی، گردشگری در اولویت توسعه قرار دارد.

وی افزود: نگاه ما با در حوزه گردشگری مبتنی بر ایجاد زیرساخت با توجه به ظرفیت‌های استانی است تا بتوانیم ظرفیت گردشگری را نیز همتراز با دو صنعت دیگر به عرصه ظهور برسانیم که البته در این راستا اقداماتی انجام شده و طی چند سال اخیر با ایجاد زیرساخت‌ها این فرآیند شتاب گرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و ساخت ظرفیت‌های متناسب با استان استفاده بهینه از ظرفیت‌ها جزو اهداف ما است.

وی افزود: اقتصاد استان بر مدار خدمات بوده و شبکه گردشگری نیز ذیل خدمات قرار می‌گیرد و ما معتقدیم که صنعت گردشگری نسبت به سایر صنعت‌ها از سرمایه کم‌تر و بازدهی بیشتری برخوردار است.

این مسئول ابراز کرد: صنعت گردشگری می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در بخش‌های متفاوت شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه مسئله اسکان گردشگران و ارائه خدمات رفاهی در اولویت قرار دارد طی سال‌های اخیر تلاش کردیم تا بتوانیم با ایجاد هتل‌های مناسب و مجتمع خدماتی و رفاهی گام‌های مؤثری در راستای توسعه گردشگری برداریم که خوشبختانه در این راستا در جایگاه متوسط قرار گرفته‌ایم و با ادامه این روند طی سالهای آتی می‌توانیم قطب حوزه گردشگری و پژوهش تاریخی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1098562

مهمترین اخبار ایران و جهان: