نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 11:38

قالیباف: قدرت خرید کارگران باید پابه‌پای تورم بالا برود/ برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۵۰ میلیون تن فولاد در کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فولاد در کشور ما از صنایع مهم و پیشرفته و صادراتی است و ۳۰ میلیون تن تولید فولاد است و تا مرز بالاتر از ۵۰ میلیون در پیش‌بینی برنامه‌ریزی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، محمدباقر قالیباف صبح امروز در بازدید از کارخانه فولاد زرند ایرانیان اظهار کرد: توفیق بود که در پایان سال و جمعه آخر سال به استان شهیدپرور کرمان سفر کنیم و مزار شهید سلیمانی را زیارت کرده  و از مجموعه صنعتی و زنجیره فولاد سازی زرند بازدید داشته باشیم.

وی افزود: فولاد در کشور ما از صنایع مهم و پیشرفته و صادراتی است و ۳۰ میلیون تن تولید فولاد است و تا مرز بالاتر از ۵۰ میلیون در پیش‌بینی برنامه‌ریزی دارد و برای جلوگیری از صادرات خام مواد معدنی در اولویت‌های برنامه دولت و مجلس است.

قالیباف بیان داشت: اما در مکان‌یابی و نحوه استقرار محل فولادها و زنجیره تولید و ارزش افزوده آنها باید تجدید نظر داشته باشیم که در برنامه ۵ ساله هفتم و سیاست‌گذاری دراز مدت به‌عنوان یک مجموعه پیشران در اولویت است.

 وی تصریح کرد: از فرصت‌های بزرگ کشور و مهمتر از حوزه نفت و گاز، حوزه معادن است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص حقوق پایین کارگران خاطرنشان کرد: با کارگران صحبت کردیم از پیمانکاری و رسمی گله‌مندی داشتند و حق هم می‌دهم حقوق نسبت به دو سال قبل افزایش پیدا کرده اما چون روند تورم با سرعت بالا می‌رود و قدرت خرید کاهش یافته، از موضوعاتی است که دولت و مجموعه مجلس باید پیگیری کنند و غلبه بر تورم پیدا کنیم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حقوق کارگری موضوع محلی نیست و کل کارگران کشور در صنایع مختلف هستند که حتما باید به گونه‌ای حقوق تعیین شود که قدرت خرید بالا رفته و پا به پای تورم بتوانند بیایند و زندگی اداره کنند، اما طبیعتا واحدها و کارخانه‌هایی که سختی کار و آلودگی محیطی دارند باید ویژه‌تر دیده شوند.

پایان پیام/۸۰۰۱۷/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1097418

مهمترین اخبار ایران و جهان: