نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 11:36

مردم فریب امداد خودروهای غیرمجاز را نخورند

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: مردم مراقب امدادخودروهای غیرمجاز باشند و بدون ارائه کارت شناسایی معتبر به آنها اطمینان نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی صبح پنجشنبه در جلسه هیأت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی استان اردبیل با تاکید بر هوشیاری مردم نسبت به کلاهبرداری‌ها در پوشش خودروبر و مکانیکی سیار از نیروی انتظامی خواست؛ نسبت به شناسایی چنین خودروها و اشخاص برخوردهای قانونی لازم اقدام شود.

وی با اشاره به آمار تأسف بار از فعالیت امداد خودروهای غیرمجاز در استان خاطرنشان کرد: به دلیل تعمیرات غیراصولی و تحمیل خسارات، دریافت وجوه خارج از تعرفه، ایجاد نارضایتی و درگیری و حتی وقوع جرایمی چون مزاحمت، سرقت و … در پوشش اینگونه فعالیت‌های غیرمجاز شاهد تشکیل پرونده‌های قضائی متعددی نیز هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تاکید بر اینکه ملاک عمل، پروانه کسب و فعالیت صادره از سازمان صنعت، معدن و تجارت است، افزود: تمامی افراد باید کارت شناسایی از آن سازمان را ارائه دهند.

آفاقی با اشاره به اینکه مراقبت مردم در قبال امداد خودروهای غیرمجاز اصلی اساسی است، گفت: نیروی انتظامی باید در راستای شناسایی و جلوگیری از تردد و فعالیت چنین اشخاص و خودروهایی که حتی با نصب علائم اما بدون صلاحیت قانونی و آزادانه فعالیت می‌کنند، اقدام عاجل انجام دهد.

وی همچنین از شرکت مخابرات خواست؛ نسبت به حذف تمامی شماره‌های امداد خودروهای غیرمجاز از سامانه که در پی تماس مردمی ارائه می‌شود اقدام کرده و در موارد تقاضای جدید نیز تنها پروانه کسب قانونی را ملاک عمل قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1096062

مهمترین اخبار ایران و جهان: