نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 18:56

کاهش ۳۰ درصدی حوادث کار در گلستان/صنعت ساختمان در صدر اتفاقات است

گرگان- معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۱۳ حادثه ناشی از کار در گلستان روی داد که نسبت به سال قبل، ۳۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی بی باک بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال، ۱۱۳ حادثه ناشی از کار در گلستان اتفاق افتاده است که نسبت به سال گذشته، ۳۰ درصد کاهش اتفاق افتاده است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: از این تعداد، ۱۰۴ مورد صدمات جسمی بوده که نسبت به آمار مشابه سال قبل ۴۳ درصد کمتر شده است.

وی از با بیان اینکه آمار فوتی‌های ناشی از کار، ۹ نفر بوده که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کمتر است، افزود: بیش از ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار در استان گلستان در حوزه صنعت ساختمان است.

بی باک توضیح داد که اکثر کارفرمایان موارد ایمنی را رعایت می‌کنند و در تعداد کمی از واحدها حادثه رخ می‌دهد که امیدواریم با آموزش و نظارت‌های مستمر، شاهد کاهش حوادث باشیم.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه آموزش مستمر و مناسب بهترین راهکار در کاهش حوادث ناشی از کار است، گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۹ هزار و ۲۴۸ نفر ساعت در مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کارِ این اداره کل آموزش ارائه شده و از این نظر از جمله چند استان برتر در سطح کشور هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1034662

مهمترین اخبار ایران و جهان: