نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 17:11

بیشترین تصادفات در محورهای برون شهری کهگیلویه وبویراحمد رخ می دهد

یاسوج- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین تصادفات در محورهای برون شهری استان رخ می دهد و علت آن نیز وجود نقاط حادثه خیر در جاده ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی حسنی ظهر چهارشنبه در نشست پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در استان افزایش داشته است.

وی بیان داشت: آمار برخی از جرایم مانند ضرب و جرح، توهین و تهدید و افترا، تصادفات، تخریب اراضی ملی و زراعی و کلاهبرداری در استان نسبت به جمعیت بسیار بالا است.

حسنی اظهار داشت: باید با نظارت دادستانی پلیس راهور و راهداری این نقاط آشکار سازی شود و در شهرستان حداقل ۱۰ نقطه شناسایی و تابلو علائم راهنمایی و رانندگی نصب شود.

وی افزود: پلیس راهور اسامی رانندگان پرخطر را به دادگستری اعلام کند تا برای آن‌ها یک کارگاه آموزشی برگزار شود و ابطال گواهینامه رانندگان پرخطر نیز در دستور کار قرار گیرد.

حسنی تصریح کرد: هیچ نهادی متولی صندوق‌های خانوادگی نیست و باید نیروی انتظامی و دستگاه قضائی نسبت به شناسایی و سوابق افرادی که این صندوق‌ها را در مناطق مختلف برگزار می‌کنند اقدام کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مانیتورینگ شهری و جاده‌ای ندارد و باید دستگاه‌های متولی هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

وی افزود: بسیاری از سرقت‌های خرد به دلیل نبود پارکینگ، تغییر کاربری در طبقه همکف به مسکونی و نبود روشنایی در معابر به وقوع می‌پیوندد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066662

مهمترین اخبار ایران و جهان: