نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 18:44

حمایت آستین از تروریست‌های کُرد تجزیه‌طلب در کردستان عراق

وزیر دفاع آمریکا که به اربیل سفر کرده، عملیات‌های ایران علیه تروریست‌های کُرد تجزیه‌طلب در منطقه کردستان عراق را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا که عصر امروز (سه‌شنبه)، به اربیل رفته است، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق حاضر شد.

بنابر گزارش وبگاه «شفق نیوز»، رئیس منطقه کردستان عراق در این کنفرانس مطبوعاتی از «حمایت‌ آمریکا از عراق و منطقه کردستان در مبارزه با سازمان داعش» تشکر و در عین حال تأکید کرد که حل و فصل اختلافات میان بغداد و اربیل به ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی عراق کمک خواهد کرد.

بارزانی اظهار داشت: «ما درباره اهمیت پشتیبانی از نیروهای پیشمرگه و نیروهای عراقی برای مبارزه با سازمان داعش گفت‌و‌گو و تأکید کردیم که تداوم حمایت‌های آمریکا و کشورهای دوست از طرح اصلاحات و ساماندهی وزارت پیشمرگه از اهمیت برخوردار است.»

وی اضافه کرد: «به آن‌ها اطمینان خاطر دادیم که ما در طرح اصلاح نیروهای پیشمرگه و از بین بردن موانع موجود در این زمینه مصر هستیم. ما همچنین به تلاش‌های خود برای حل مشکلات داخلی منطقه کردستان ادامه خواهیم داد.»

همزمان شبکه «رووداو» به نقل از وزیر دفاع  آمریکا نوشت: «ما حملات مستمر ایران را محکوم می‌کنیم و بغداد و اربیل باید با یکدیگر همکاری کنند.»

این در حالی است که «رزی کیو» دیپلمات ارشد و سرکنسول جدید انگلیس در اربیل نیز پیشتر در مصاحبه با شبکه «کوردستان۲۴» وعده‌ حمایت از آنچه در این گزارش کردستان عراق خوانده شده، در برابر حملات پهپادی و موشکی را داده بود.

رزی کیو با اشاره به حملات ایران به گروهک‌های کُرد تجزیه‌طلب گفته بود: «بریتانیا مشاوره‌دهی و حمایت برای مقابله با این حملات را ادامه خواهد داد». شبکه کوردستان ۲۴ در ادامه اشاره کرده بود که سرکنسول انگلیس اشاره نکرده که انگلیس چگونه برای مقابله با این حملات کمک خواهد کرد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این و پس از هشدارهای مکرر در عملیاتی مواضع گروهک‌های کُرد تجزیه‌طلب در منطقه کردستان عراق را هدف قرار داده بود. به دنبال این عملیات، شورای امنیت ملی عراق تدابیری را جهت امن‌سازی مرزها با ایران و ترکیه و جلوگیری از استقرار گروهک‌های کُرد در این مناطق اتخاذ کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079918

مهمترین اخبار ایران و جهان: