نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 15:18

پناهیان: فتنه‌های آخرالزمان برای غربال کردن عقلانیت است

استاد حوزه و دانشگاه بیان اینکه فتنه‌های آخرالزمان برای غربال کردن عقلانیت است، گفت: وقتی پیراهن یوسف را در مصر حرکت دادند، حضرت یعقوب در شامات بوی یوسف را استشمام کرد، کسی که از جمهوری اسلامی ایران بوی پیراهن یوسف را استشمام نکند خود حضرت را هم ببیند ممکن است باور نکند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم احیای شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در روایات آمده است که در دوران غیبت 12 پرچم دروغین که ادعای مهدویت دارند برافراشته خواهند شد، گفت: همین الان نیز کسانی هستند که ادعا می کنند که ظهور رخ داده است. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وقتی برخی افراد نبردهای حضرت را می بینند ایشان را انکار می کنند، اظهار کرد: خیلی ها منتظر هستند که بعد از ظهور حضرت نور، عطر یا وضعیت ظاهری خاصی داشته باشند تا ایمان بیاورند؛ ایمان آوردن به وصی آخرین پیامبر به همان وسیله ای محقق می شود که امروز زائران به جمکران ایمان دارند. 

وی با بیان اینکه عقل و صفای باطن باعث می شود که امام عصر(عج) را بشناسیم اضافه کرد: باید قلب های خود را برای مواجه شدن با حضرت آماده کرده و ایمان خود را در آستانه ظهور بالا ببرید. در لحظه های ظهور زلزله هایی رخ می دهد که اگر فرد ایمان ضعیفی داشته باشد از خط خارج می شود. 

پناهیان با بیان اینکه وقتی پیراهن یوسف را در مصر حرکت دادند، حضرت یعقوب در شامات بوی یوسف را استشمام کرد، بیان کرد: کسی که از جمهوری اسلامی ایران بوی پیراهن یوسف را استشمام نکند خود حضرت را هم ببیند ممکن است باور نکند. 

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد هستیم که با تلاش های تولیت مسجد مقدس جمکران که از یاران امام راحل و رهبری هستند جمکران رونق یافته است، گفت: بین امام امت و ظهور بر اساس بسیاری از بشارت هایی که به ما رسیده است فاصله چندانی نیست. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تا زمانی که در نیمه شعبان 10 میلیون زائر جمع نشوند صدای شما به جهان نخواهد رسید، گفت: در جهانی که همه زیبایی ها را تحریم می کنند وقتی 20 میلیون نفر در اربعین گرد هم جمع می شوند دیگر نمی توانند انکار کنند. 

وی با بیان اینکه فتنه های آخرالزمان برای غربال کردن عقلانیت است، گفت: امیدوارم مالک اشترهای امام زمان(عج) باشیم.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1081418

مهمترین اخبار ایران و جهان: