نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 16:24

فارس من| فرار مالیاتی شرکت‌ها را با ابزارهای مختلف بررسی می‌کنیم

مدیرکل دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی در مورد پویشی مبنی بر کتمان درآمد برخی شرکت‌های بورسی، گفت: در صورتی که چنین چیزی وجود داشته باشد، جزو موارد فرار مالیاتی است که به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

وحید عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در مورد پویشی مبنی بر اینکه برخی شرکت‌های بورسی به کتمان درآمد می‌پردازند، گفت: در صورتی که چنین چیزی وجود داشته باشد، جزو موارد فرار مالیاتی است که به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

وی افزود: گزارش‌هایی که به صورت مصداقی واصل می‌شود یا قرائنی که مبنی بر فرار مالیاتی است، با ابزارهای مختلف بررسی می‌کنیم و در صورت احراز فرار مالیاتی در شرکت‌های بزرگ که با روش‌های پیچیده انجام می‌شود، اقدام به بررسی دقیق صورت‌های مالی می‌کنیم.

مدیرکل دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه آیا شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه که شفافیت بیشتری دارند، امکان فرار مالیاتی دارند، عنوان کرد: به هر حال شرکت‌های بزرگ در همه جای دنیا روش‌هایی به کار می‌گیرند که از دادن مالیات فرار کنند، اما با ابزارهای مختلف آنها را شناسایی و تلاش به وصول مالیات قانونی می‌کنیم.

به گزارش فارس برخی مخاطبان سامانه فارس من بل ثبت پویشی با عنوان «مالیات حقوقی‌های بازار سرمایه افزایش یابد» خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

مخاطبان در این پویش نوشتند: «چرا باید مالیات خرید و فروش حقوقی‌ها کم باشد؟ چرا این تفاوت ناعادلانه بین مردم و شرکتهای حقوقی گذاشته شده است؟
با این کار حقوقی ها با استفاده از ابزار قدرتمند و سهام بسیار دائم در حال نوسان‌گیری از مردم هستند.آنها حتی در بازار قرمز نیز از بازار سودهای کلان به دست می آورند.مالیات کم باعث شده آنها دائما در حال خرید و با رفتن در سود فروش بزنند و روندسازی کنند.

مطالبه مردم این است که مالیات خرید و فروش حقوقی‌ها در بازار سرمایه به میزان معاملات حقیقی و چه بسا بیشتر باشد تا کمترین تاثیر را در بازار بگذارند و این ناعدالتی‌های سازمان بورس تا حدی کاهش یابد»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442218

مهمترین اخبار ایران و جهان: