نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 09:42

تراکنش ۲۴ میلیارد تومانی طرح کالا برگ الکترونیکی در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از تراکنش ۲۴ میلیارد تومانی طرح کالا برگ الکترونیکی در کرمانشاه خبر داد.

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی که از اسفند ماه سال گذشته صورت گرفت، اظهار کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور وارد فاز اجرایی شد و در گام نخست افراد یارانه بگیر امکان استفاده از کالا برگ الکترونیکی داشتند و یازده قلم کالا اساسی که از سوی دولت اعلام شده بود در این در طرح کالا برگ الکترونیکی عرضه می‌شد.

وی افزود: در ابتدا با وجود ارائه کالاهای اساسی از طریق کالا برگ الکترونیکی اما مشوقی برای مردم برای مشارکت در این طرح وجود نداشت که طبق تصمیمات دولت در رویکرد جدیدی که از هفته پیش آغاز شده مقرر شد سه دهک نخست که شامل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند ۳۰ درصد از مبلغ یارانه افرایش یافته و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی آنها به ۵۲۰ هزار تومان برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: افزایش ۳۰ درصدی یارانه سه دهک نخست مشروط به خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان اقلام اساسی در طرح کالا برگ الکترونیکی خواهد بود اما لزومی ندارد که تمامی مبلغ یارانه از طریق طرح کالا برگ الکترونیکی اقلام اساسی خریده شود بلکه ۵۰ درصد یارانه را می‌توان برای سایر مایحتاج افراد در نظر گرفت.

احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: اجباری در تهیه کالا برگ الکترونیکی برای افراد وجود نداشته و در صورتی که افراد تمایلی به خرید کالابرگ الکترونیکی و نیز افزایش ۱۲۰ هزار تومنی نداشته باشند همانند روال سابق یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را دریافت خواهند کرد.

وی با تاکید بر مزیت‌های استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی، بیان کرد: با استفاده از این طرح یارانه افراد مشمول در سه دهک نخست یک ماه زودتر از موعد شارژ می‌شود و مبلغ ۵۲۰ هزار تومان به حساب آنها واریز خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اضافه کرد: طرح کالا برگ الکترونیکی هم اکنون در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه و ۸۶ دهستان اجرایی شده و به منظور استفاده تمامی افراد حتی در نقاط دور دست روستایی در بیش از چهار هزار فروشگاه به این طرح متصل شده تا نقاط کور را نیز پوشش دهند.

احمدی با اشاره به میزان تراکنش‌های خانوارهای کرمانشاهی، گفت: تاکنون بیش از ۵۴۰ میلیارد و ۴۱۲ میلیون ریال از طرح کالا برگ الکترونیکی خریداری شده که از این میزان ۳۰۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال به صورت نقدی پرداخت شده است.

وی یادآوری کرد: ۵۷ هزار تراکنش بانکی در طرح کالابرگ الکترونیکی توسط خانوارهای استان کرمانشاه انجام شده که این تعداد تراکنش معادل حدوداً ۲۴ میلیارد تومان بوده است همچنین از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲۷ هزار و ۳۸۳ خانوار مشارکت داشته اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441062

مهمترین اخبار ایران و جهان: