نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 11:08

مشکل کم‌آبی ۵ روستای «جوانرود» برطرف شد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از برطرف شدن کمبود آب شرب پنج روستای شهرستان جوانرود و برخورداری بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفراز ساکنین این روستاها از آب شرب سالم و پایدار خبر داد.

رضا داودی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد:  طی بازدید که به همراه نماینده مجلس شورای اسلامی اورامانات از روستاهای یاری، کوری، گلی، گلباغی و ده سرخ از توابع شهرستان جوانرود در فروردین ماه سال جاری انجام شد، تصمیماتی در راستای رفع مشکل کم آبی روستاهای مذکور اتخاذ شد. 

وی ادامه داد: به علت کاهش نزولات آسمانی در سنوات گذشته که موجب کاهش و بعضا خشک شدن آب برخی از چشمه‌های بخش مرکزی و کلاشی شهرستان جوانرود شده، تامین آب شرب این منطقه با مشکل جدی مواجه شد. خوشبختانه با اقدامات انجام شده در این منطقه در سال‌جاری، بیش از ۶۰۰ خانوار در این روستاها پس از چندین سال کم آبی، از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به ۱۵۰۰ متر لوله‌گذاری در سایز ۷۵ از جنس پلی اتیلن، ۵۰۰ متر لوله‌گذاری در سایز ۱۱۰ از جنس پلی اتیلن، ۷۰۰ متر لوله گذاری در سایز ۹۰ از جنس پلی اتیلن ، تعبیه دو عدد شیر فلکه سایز ۷۵ و همچنین یک عدد شیر هوای سایز ۷۵ اشاره کرد.

 

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1441462

مهمترین اخبار ایران و جهان: