نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 11:53

غنائم جنگ اوکراین در نمایشگاه نظامی مسکو ۲۰۲۳ به نمایش درمی‌آید

روسیه در نمایشگاه نظامی بین‌المللی ۲۰۲۳ مسکو (آرمی اِکسپو)، غنایم و جنگ‌افزارهای ضبط‌شده‌ در جنگ اوکراین را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، به گفته یک منبع نزدیک به اسپوتنیک، روسیه در نمایشگاه نظامی نظامی بین‌المللی ۲۰۲۳ مسکو، ادوات و جنگ‌افزارهایی که ناتو برای اوکراین تامین کرده و به دست نیروهای روسیه ضبط شده است را به نمایش خواهد گذاشت.

نمایشگاه بین‌المللی نظامی ۲۰۲۳ مسکو از اوایل امروز (دوشنبه) در منطقه کوبینکا آغاز به‌کار کرده است. این نمایشگاه تا ۲۰ آگوست تحت نظارت وزارت دفاع روسیه برگزار می‌شود.

به گفته منبع آگاه اسپوتنیک، از جمله تجهیزاتی که به عنوان غنیمت به دست روسیه افتاده، می‌توان به «چندین دستگاه زره‌پوش غربی شامل نفربر رزمی» اشاره کرد که در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ضبط شده است.

ارتش روسیه در جریان جنگ جاری، چندین نمونه از جنگ‌افزارها از جمله تانک‌های آلمانی لئوپارد ۲، زره‌پوش آمریکایی برَدلی، تانک‌های سبک فرانسوی AMX-۱۰RC و همچنین زره‌پوش نفربر SV-۹۰ ساخت سوئد را به غنیمت گرفته است.

این خبر پس از آن منتشر شد که یک منبع دیگر به اسپوتنیک گفته بود که شمار زیادی از کارشناسان خبره نظامی از شرکت‌های مختلف صنایع نظامی روسیه، تجهیزات جنگی که ارتش این کشور از اوکراین به غنیمت گرفته را به دقت بررسی می‌کنند.

به گفته او، «آزمایشات به طور مشخص نشان دادند که جنگ‌افزارهای نظامی غربی از لحاظ مقاومت زرهی، در سطح قابل قبولی دارند اما در سوی مقابل، به لحاظ قابلیت مانور و جابجایی به ویژه در جاده‌های ناهموار، به شدت متوسط هستند. یکی دیگر از نقاط ضعف این تجهیزات، طراحی بسیار پیچیده آنهاست که تعمیر و نگهداری آن را به شدت دشوار می‌کند. قابلیت تعمیر و نگهداری آنها شدیدا پایین و این کار به شدت منابع را تحلیل می‌برد. این نوع طراحی، غیرمنطقی است.»

گفته می‌شود بخش زیادی از این تجهیزات در جریان ضدحملات اوکراین که از چهارم ژوئن شروع شده و البته موفقیتی در پی نداشته، به دست ارتش روسیه افتاده است.

آمریکا و متحدانش در ناتو از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، اقدام به تامین گسترده سلاح و تجهیزات نظامی برای اوکراین کرده‌اند. مسکو همواره تاکید کرده است که تسلیحات ارسالی به کی‌یف، اهداف مشروع ارتش روسیه خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441418

مهمترین اخبار ایران و جهان: