نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 19:07

توسعه فرهنگ بیمه در ارتقاء سطح رفاه اجتماعی موثر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: توسعه فرهنگ بیمه امری مهم در راستای ایجاد عدالت و ارتقاء سطح رفاه اجتماعی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عین الله کشاورز ترک ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با عنوان قرارگاه کرامت که با حضور دستگاه‌های متولی جامعه هدف در محل سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بیمه امری مهم در راستای ایجاد عدالت و ارتقاء سطح رفاه اجتماعی است.

وی افزود: ۳ صندوق بیمه ای فعال در سطح کشور در حال فعالیت هستند که یکی از آن ها، صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر است و در حوزه مربوطه خدمات مناسبی را به جامعه هدف خود ارائه می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: بر اساس پایش آمار و اطلاعات موجود در سامانه های ملی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین وضعیت مناسبی را در سطح کشور داشته و از میانگین کشوری بالاتر است.

این مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد فضای مناسب در حوزه کشاورزی و اهمیت موضوع امنیت غذایی و... انتظار می رود دستگاه های متولی امر همچون جهاد کشاورزی نسبت به تقویت فضای بیمه ای و توسعه صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

کشاورز ترک بیان کرد: ضرورت دارد دستگاه های خدمات رسانی همچون اداره کل بهزیستی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به توسعه فرهنگ بیمه اهتمام جدی تری داشته باشند تا صندوق های بیمه ای فعال بتوانند نسبت به ایفای نقش خود در بحث رفاه اجتماعی بپردازند.

وی در پایان گفت: به دنبال توسعه هدفمند صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان قزوین جهت ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به جامعه هدف هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1366962

مهمترین اخبار ایران و جهان: