نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 14:19

شهرداری اقلید از سد معبر نمی‌گذرد

با توجه به شروع فصل گرما و رونق گرفتن کارهای موقت فصلی، با برهم خوردن نظم و چهره‌ شهر اقلید با سد معبر و ریختن زباله‌ در معابر عمومی رو به رو هستیم.

به گزارش خبرنگار فارس از اقلید، با توجه به شروع فصل گرما و رونق گرفتن کارهای موقت فصلی، با برهم خوردن نظم و چهره‌ شهر با سد معبر و ریختن زباله‌ در معابر عمومی رو به رو هستیم.

صحنه‌ای که در طول سال نیز نمایشگاه‌های خودرو با پارک اتومبیل‌ها در معابر برایمان ترسیم می‌کنند. 

عبد‌الله زارع، شهردار اقلید، در گفتگو با خبرنگار فارس در این باره گفت: اخیرا جلسه‌ای در رابطه با این موضوع برگزار و قرار بر این شد که با کمک اداره اصناف‌، واحد‌ها شناسایی و در مرحله اول از طریق تذکر لسانی اخطار دریافت کنند.

شهردار اقلید اشاره کرد: ما تا کنون گشت روزانه نیز داشته‌ایم و در این رابطه با جدیت به فکر کاهش سد معبر با کمک نیروهای انتظامی هستیم.

وی افزود: تا کنون راهکارهایی نیز به مغازه داران همچنین اصناف و جهاد کشاورزی ارائه شده اما استقبالی صورت نگرفته‌ است که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از ترمینال به عنوان بازار محلی در روزهای شنبه تا چهارشنبه اشاره کرد.

سد معبر جرم است

لازم به ذکر است، ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی زباله ریختن در معابر را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است.

این ماده مقرر کرده «هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، از قبیل ریختن زباله در خیابان‌ها و ... ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند، به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

همچنین، طبق ماده (۵۵) قانون شهرداری‌ها به این دستگاه اجازه داده شده بدون دستور قضایی برای برچیدن بساط سد معبر که از مصادیق مزاحمت است، اقدام کند؛ لذا ایجاد مزاحمت جرم است.

البته سد معبر مصادیق زیادی دارد که بعضی از آن‌ها مانند تکدی‌گری صراحتا در قانون مجازات اسلامی جرم‌انگ اری شده است.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435662

مهمترین اخبار ایران و جهان: