نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 13:38

میادین مرگبار مین، سرعت ضدحملات اوکراین را گرفته است

وزیر دفاع اوکراین دلیل پیشروی کُند ضدحملات این کشور را میادین مرگبار مین و فقدان سامانه‌های پدافند هوایی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین می‌گوید که ضدحملات کی‌یف به این دلیل از برنامه عقب است که میادین مرگبار مین روسیه مانع پیشروی نیروهای اوکراین شده و همچنین فقدان سامانه‌های پدافند هوایی دلیل دیگر این مساله است.

رزنیکوف گفت: مشکل پدافند هوایی و خط مقدم بسیار طولانی در میدان نبرد است. سربازان اوکراینی با تعداد زیادی از نیروهای دشمن مواجه هستند.

وزیر دفاع اوکراین در توضیح گفت که «پیشروی در میادین مین گسترده سراسر جبهه جنوبی، بسیار دشوار است.» با این حال، او مدعی شد که درباره شرایط نبرد زمینی «نگرانی ندارد چون اینکه فکر کنیم تمام ضدحملات باید سریع باشند، تصور غلطی است.»

اظهارات رزنیکوف، پس از آن مطرح شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور اذعان کرد که عملیات‌ها و ضدحملاتی که در اوایل ژوئن آغاز شد، «کُندتر از حد انتظار پیش می‌رود.»

به نوشته واشنگتن‌پست، در دو هفته ابتدایی ضدحملات اوکراین که اثرش به مراتب کمتر از پروپاگاندای آن بوده است، ۲۰ درصد تسلیحات ارسالی غرب به کی‌یف خسارت دیده یا تخریب شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته گذشته گفت که دست کم ۱۵ تانک جنگی لئوپارد آلمان و بیش از ۲۰ دستگاه زره‌پوش بردلی آمریکایی، ظرف تنها یک روز، زمین‌گیر شدند. مسکو پیش‌تر هشدار داده بود که تحویل تسلیحات سنگین غرب به اوکراین، نتیجه جنگ را تغییر نداده و صرفاً به طولانی شدن آن دامن خواهد زد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401218

مهمترین اخبار ایران و جهان: