نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 12:53

احتمال کودتای نظامی علیه کابینه نتانیاهو وجود دارد

یک تحلیلگر پژوهشگاه امنیت رژیم صهیونیستی، وقوع کودتای نظامی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو را بعد از تصویب لایحه جنجالی در پارلمان این رژیم، پیش بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد وتد» رئیس دانشکده حقوق شهر صفد در اراضی اشغالی و تحلیلگر پژوهشگاه امنیت رژیم صهیونیستی در گفتگو با سایت I۲۴news تاکید کرد: من وقوع یک کودتای نظامی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو را بعد از تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی، پیش بینی می‌کنم.

وی اضافه کرد: اگر دادگاه عالی اسرائیل مصوبه پارلمان را مبنی بر محدود کردن اختیارات این دادگاه، رد کند، و در صورت درگیری و تنش میان دستگاه قضا و پارلمان، وقوع این کودتا بعید نیست.

وتد بیان کرد: سخنان من بر اساس بررسی موضع گیری های تمام شخصیت‌های امنیتی اسرائیل است که قصد دارند از دادگاه عالی حمایت کنند.

وی تاکید کرد: ما در یک لحظه تاریخی قرار داریم. عدم استقلال دادگاه عالی اسرائیل یک معنی آشکار دارد و آن این است که تمام افسران ارتش، در معرض محاکمه در دادگاه جنایی بین المللی در لاهه قرار دارند. این در حالیست که نتانیاهو که پرونده‌های فساد مختلفی دارد، به صورت نامعقول رفتار می‌کند.

در همین راستا، «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی روز گذشته، درباره اوضاع متشنج اراضی اشغالی، تاکید کرد: ما به سمت یک جنگ داخلی در حرکتیم.

وی با اشاره به تصویب لایحه اصلاحات قضائی در پارلمان رژیم صهیونیستی طی روز گذشته، بیان کرد: ما امروزه شاهد یک تهدید بسیار جدی هستیم که پیش از این وجود نداشت.

اولمرت در خصوص جنگ داخلی در رژیم صهیونیستی گفت: بله منظور من شورش مدنی با تمام پیامدهای احتمالی آن علیه ثبات و قدرت کابینه برای ادای وظایف خود است. این روند بر اعتماد بخش زیادی از اسرائیلی‌ها به کابینه تأثیر منفی می‌گذارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400962

مهمترین اخبار ایران و جهان: