نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 10:31

ترخیص ۶۰۰۰ تن گندم از انبارهای امیرآباد

ساری- رئیس کل دادگستری مازندران از ترخیص شش هزار تن گندم از انبارهای بندر امیرآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صادق اکبری صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران از ترخیص شش هزار تُن گندم از انبارهای بندر امیرآباد خبر داد و گفت: پس از بازدید رئیس محترم قوه قضائیه از بنادر استان و سرکشی‌های مداوم رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی ذیربط از انبارهای بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی، تحول خوبی در تعیین تکلیف کالاهای موجود در این انبارها صورت گرفته است.

اکبری با اشاره به اهتمام دستگاه قضائی استان در شناسایی و انسداد منافذ فسادزا، موضوع زنجیره واردات و صادرات در استان و نواقص موجود در آن را مورد اشاره قرار داد و افزود: متعاقب سفر رئیس محترم قوه قضائیه و با همکاری استانداری مازندران، وضعیت اموال و کالاهای موجود در انبارهای مزبور، نسبت به گذشته بهبود یافته است.

وی ادامه داد: در این راستا اخیراً ۶ هزار تن گندم موجود در انبارهای بندر امیرآباد تعیین تکلیف شد؛ به این نحو که روند ترخیص، با بارگیری و انتقال سه هزار تُن گندم به اداره کل غله آغاز شده و حداکثر تا دو روز آینده به اتمام خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: هرچند هنوز هم ضعف‌هایی در فرایند ورود کالا به کشور از طریق دریا اعم از مراحل تخلیه، اعلام وضعیت به گمرک و مانند آن وجود دارد، لیکن سعی شده است با لحاظ رویکرد مساله محور و آسیب شناسانه و در نتیجه ارائه راهکارهای لازم و تعامل با دستگاه‌های مسئول، گام‌های خوبی در زمینه انضباط بخشی به وضعیت نگهداری و ترخیص کالاهای مشمول برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در خاتمه تاکید کرد: با توجه به اهمیت غیرقابل توصیف موضوع و به لحاظ ارتباط آن با حقوق عموم مردم و نیازمندی‌های کشور، دستگاه قضائی استان با تلاش شبانه روزی، مساله را تا حصول وضعیت مطلوب به صورت مستمر پیگیری خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431662

مهمترین اخبار ایران و جهان: