نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 13:59

ثبت‌نام بیش از ۱۱هزار کلاس اولی در مدارس چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از ثبت نام ۱۱ هزار و ۹۹۰ دانش‌آموز در پایه اول مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین امیریان صبح یک شنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش اظهار کرد: مدیران باید در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه کتب اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۱ هزار و ۹۹۰ نفر دانش‌آموز در پایه اول مدارس استان ثبت‌نام کرده‌اند تصریح کرد: تاکنون سفارش ۲ هزار و ۷۹۰ دانش‌آموز پایه اولی در سامانه کتاب ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود تعداد ۲۱ هزار و ۱۹ دانش‌آموز در سامانه ثبت‌نام کنند.

امیریان اضافه کرد: همچنین در پایه هفتم پنج هزار و ۳۳۶ دانش‌آموز در سامانه سیدا ثبت‌نام شده‌اند که تعداد ۶۸۴ دانش‌آموز تا کنون سفارش کتاب داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود ۱۶ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز در سامانه سفارش کتاب دهند.

وی با بیان اینکه زمان ثبت سفارش کتاب پایه اول و پایه هفتم از ۵ تیرتا ۱۰ شهریور ماه است گفت: مدیران مدارس می‌توانند به صورت گروهی نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان اقدام کنند، همچنین دانش‌آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا ww.irtextbook.com با وارد کردن کد ملی به عنوان نام کاربری و ۶ رقم سمت راست سریال شناسنامه به عنوان رمز عبور، نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام کنند.

امیریان با اذعان بر اینکه ثبت‌نام کتب سایر پایه‌های درسی از ۲۰ فروردین‌ماه تا ۴ تیرماه توسط مدارس صورت گرفته است گفت: دانش‌آموزانی که هنوز در سامانه کتب ثبت‌نام نکرده‌اند باید منتظر تمدید مجدد سامانه برای دانش‌آموزان میان‌پایه باشند.

وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی از دانش‌آموزان توسط آموزشگاه، ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418018

مهمترین اخبار ایران و جهان: